|
|
|
|---|---|
|
Har en e61 m-sport som jag skulle vilja ha ner 15-20mm ifram. Lutar nästan lite bakåt nu tycker jag. Har några funderingar: -Har liten tendens till understyrning nu som jag läst någonstans att man kan avhjälpa genom sänkning fram? -Någon som kan tipsa om prisvärda fjädrar och jag är mån om att väghållning inte får bli sämre. (har sökt om detta men de flesta verkar diskutera utseende mer än hur den beter sig på vägen). -Hur funkar det med ljusinställningrn om man sänker bara fram? | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Byt till nya m fjädrar runt om, har bilen gått långt byt även dämpare. Byter du bara på en axel blir bilen konstig, och kommer även se ut som en 18 årig bonnläpp med nytaget körkort och för myckey pengar kommer åkandes. Jag upplever 5 serie som understyrd så inget konstigt. Är man exvis van vid en E91a eller liknande är det en jätteskillnad. Lilla 3 serien är som en gokart på vägen. |
|
Länk Fungerar utmärkt, , M.Sport chassi är ju redan "sänkt" Org, Så kolla så det sitter rätt fjädrar på nu, bak justeras i datorn, om du ha nivåreglering på den, sänker du den lika bak som fram så följer ljusen med |
|
|
Hej Har e61 535d 05:a M paket utv. Och comfort inv. Programmera ner min bak och har coilover k-sport fram. Har 20-9.5 tum bak och 20-8 tum fram. 255/30 r20 bak med lite stretch. 235/35 r20 fram med lite stretch. Funkar grymt bra och skrapar inte i hjulen. Mvh |
|
| Dz: vilket ET har du på dina fälgar? | |
|
Hej Mats Minns inte riktigt om det va ET Har för mig det va ET 20. Men jag har spacers på också 15mm bak och 6 mm fram. Fälgarna är m6gt copior. Med vänlig hälsning, |
|
|
Vet inte hur man lägger in bilder här. Så jag bytte min profilbild. Kolla in den om du vill. Med vänlig hälsning, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.