|
|
|
|---|---|
|
Har varit inne på BMW verkstad och enligt dem måste jag byta ut främre och bakte stötdämpare då de läcker olja. Då de ville ha 13500kr (främre) plus 7500kr (bakre) sa hag tack å hej leverpastej. Nu tänkte jag byta de bakre själv (med hjälp av en duktig vän) men kan inte hitta bakre stötdämpare på denna sida. Länk Så var kan jag hitta original stötdämpare bak till en E91 325i från 2005/10. Tack på förhand! | |
| Vilken resevdelskedja som helst! Eller reservdelskedjor i Tyskland för en bra slant billigare än Sverige. | |
| Länk tack! ☺️ | |
|
Hittade nu denna sida. Min bil har såvitt jag vet comfort och advantage paketet och inte sport. Innebär detta att jag då har vanlig chassi? Och då väljer jag bort de för sport? Vilka av alla dessa dämpare rekommenderar ni? Länk. Är sachs de som levererar till BMW? Skulle då dessa funka? Länk? Eller räcker det med dessa? Länk? Funderar |
|
| Googla BMW vin decoder. Gå in på någon av sidorna du får fram. Slå sedan in chassienimrets sex sista siffror inklusive bokstaven framför dessa. Då får du fram info om din bil. Tror dock att dämparna inte har nått med m chassie att göra. Bara fjädrarna. Men är långt ifrån säker. | |
|
Beställt bakredämpare. Blev de sachs som ska passa min bil. Kollar man på youtube verkar detta bli en enkel reparation. Allt som allt ca 2500kr. Till skillnad mot 7500kr som bmw ville ta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.