|
|
|
|---|---|
|
Hej Äger en bmw e91LCI 325d som är import. Har försökt att förstå denna utrustning samt kontaktat bmw utan resultat. Finns det någon som kan hjälpa mig att förstå detta på detta forum. VIN:A548397 6AA Bmw Teleservices 612 Bmw Assist 614 Internet Preparation 615 Extended Bmw Online Information 616 Bmw Online Nu till frågan, hur får man igång detta i sverige? Är det ens möjligt? Ser inte ens ut att sos knappen funkar? Vad menas med internet förberedd? Tacksam för svar MVH Sasa | |
|
Ingen dålig utrustningslista du har där...😄 Kan inte mycket om det här, men på min bil startar jag Bmw online och internet under " Connected drive " på iDriven. Data måste vara ibockad på "Konfigurera telefon". Bluetooth och internetdelning igång på telefonen.. Hoppas du får det att fungera. |
|
|
Eftersom din bil är tysk och har BMW Assist, har den ett simkort monterat i bagaget. Detta sim-kort sköter kommunikationen. En svensksåld från 2010-12 har inte ett simkort, men har en annan uppsättning i bilens Combox, som gör att den använder mobiltelefonens datadeling. Det går att koda om bilen med ett BMW program, så man får Internet/BMW Online över sin telefon. Du får antigen koda om, eller göra som jag - betala ca. 200 EUR / år, och säga till BMW i Tyskland att du har en tysk adress. Då aktiveras alla funktioner, till och med app'en, som gör att jag kan styra kupenvärmaren :-) |
|
|
Bugbear: hehe ja, men man har ingen nytta av det om man inte vet hur det fungerar :( Jag har testat det du säger, men bilen är 2009/12 och jag har inte detta som du nämner. Kan inte streama musik häller. Endast telefonene går att använda :(. Sim: har läst om detta med omkodning och hittade en länk här på forunet. Dock så var allt på ryska när jag gick in dit? Bmw skulle dirigera om bilen nu till sverige. Så jag får se vad so sker och vad jag kan använda. Tacksam för svar. Mvh Sasa |
|
|
@ Sim Att aktivera som du beskriver med tysk adress låter intressant. Hur har du löst detta? har du vänner i Tyskland, eller är adressen bara en formalitet, dvs att det bara är något man måste fylla i på en websida utan vidare koppling till adressen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.