|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
> ja skiter I fullständigt va du håller på med Ditt första inlägg tyder på något helt annat. Mycket underhållande, tack för dagens skratt :D |
|
| Det var länge sedan jag såg en tjej skriva på forumet, o jag kan inte minnas att någon tjej öht har använt ett sådant grovt språk? Nåväl. | |
| Blir blåst på vad att bilen har gått 19000mil och att ägaren nämner det i annonsen va blir man blåst på då ?? | |
|
Nu finns väl inte annonsen kvar men stod det t ex att bilen är ombyggd från höger- till vänsterstyrd? Ingen liten operation det.. EDIT: Men se här: Länk Inget om ombyggnaden nej. Märkligt hur "kvinnan" här skriver lika (illa) som "alexander" i annonsen.. |
|
| 24 bast, kvinna, och äger M5 E60, M3 E46 CSL samt M5 E39. Jag är mycket imponerad, speciellt med tanke på att E46 CSL är en väldigt udda fågel och att det inte finns så många i landet... | |
|
Skall man varna för något så är det väl främst det att ratten sitter på fel sida numera? YBE994 (chassienr WBSBR92020EH76371) lämnade fabriken med ratten på höger sida. Numera sitter ratten på vänster sida, vilket man även kan se på denna Länk Där har vi den största anledningen till varningarna, o där håller nog de allra flesta med om att de är mer än befogade. |
|
| Weiman: Örnsyn :D ? | |
|
Tittar man på skärmdumpen så ser man att blocket-annonsen från i våras är från den 8 april. Bilen ställdes på första gången den 26 april 2016 (i Sverige). Enligt transportstyrelsen så har bilen haft EN ägare i Sverige. Det kan alltså tyda på att nuvarande ägare köpte bilen (och importerade!) den från Polen för det de där ca 90000 Sek som någon hittat att den annonserats för i Polen. Räknar man med alla kostnader för importen (resa, regbesiktning mm) så hamnar man runt 100-105', det får anses vara så pass billigt att man kan nästan ana att det är något lurt, även om priserna i Polen är lägre än i Sverige. Jag förstår att man gjort en kalkylerad risk o utgått från att man får tillbaka sina pengar, o jag tror nog att man får iväg bilen för 100-105' utan större bekymmer, den ser ju fin ut på bild, och det finns alltid ungdomar som inte är så nogräknade med historiken så länge det är en M3 och priset är galet billigt? Nackdelen är att man vet inte vad den varit med om, och framförallt hur den såg ut innan ratten flyttades över på vänster sida... Rådet till BMW-M592 är att ligga lågt. Var ärlig i annonsen. Du kommer få den såld, men kanske först till våren 2017. |
|
|
Fantastiskt roande inlägg där någon håller på att få hjärtinfarkt för att någon varnar för att kompisens bil är skruvad - i nästa andetag skriver samme person att ägaren minsann är ärlig och upplyser om att bilen är skruvad även om han i sin tur blev blåst... OM nu ägaren är tydlig med att bilen är skruvad, vad är problemet? Då säger ju bara "varningen" och ägaren samma sak.... Men i detta fallet är det kanske inte "tjejkompisen" som skriver, utan någon annan...undrar vem? ;) Att en 24-årig tjej har ett vokabulär som skulle få vilken sju-åring som helst att bli avundsjuk är extra kul! ;)) Popcorn och läsk är framplockat! ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| ..Och om ägaren inte inser att man bara häller bensin på elden genom att komma in på ett etablerat forum och kalla folk för "äckliga idiot jävlar", ja då förstår jag varför hen blev blåst från början. | |
|
BMW-M592: Undrar lite hur din kompis är funtad om han känner sig lurad.. I den Polska annonsen står det KLART och TYDLIGT att bilen gått 19000! Det där är ju bara en dum bortförklaring! I den nya annonsen MEDGER han/hon tom att hen har imp & bes bilen själv!! :D |
|
| Haha ja inte många rätt där. Länge sen man såg ett så förvirrat och ...mindre lyckat inlägg, vilket för övrigt också gäller annonsen! Men tack för skrattet! | |
|
Tycker det är bra att folk forskar i bilar och varnar andra. Jag frågade själv här om en bil innan jag köpte,och är sjukt nöjd med mitt köp. |
|
|
Skruvade importerade M-bilar som säljs i Skaraborg - verkar vara en trend. -Alltid samma person? |
|
|
Underhållande tråd - och tack för varningen ! tycker absolut höger/vänster problemet är större än mätarställningen då det med viss sannolikhet handlar om en helt annan bil än vad den utger sig från att vara. att man blivit blåst innebär ju inte med automatik att det är okej att försöka blåsa nästa ägare, jag tänker på 75 åriga gubbar och tyskland mm.... |
|
| Småkul..Inlagd med samma regnr..=) Länk | |
|
540is: Personen som utger sig för att ha blivit blåst visste mkt väl att bilen gått 19K då den annonserades med just det miltalet i den Polska annonsen :-D Här är en skärmdump på den.. Länk Ursäkta dålig bild.. |
|
| Det är någon zigenare från Falköping som äger den, han importerade den själv och backade mätaren på den. komiskt att denna så kallade "bmw-m592" gjorde sin användare samma dag som den kommentera o den tydligen känner den här personen. bli inte lurade av bilen, hårt körd och körd av mindreåringar. | |
| Ute igen: Länk | |
| allt skit hamnar i Malmö :) ALLT ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.