|
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
"Fordonet omfattas inte av tillverkarens avgasrelaterade särskilda åtaganden och inte av tillverkarens ansvar för avgasreningens hållbarhet enligt A60-regulation" Vad menar dom med det? |
|
Undrar jag oxå, så här står det i mina papper: F99B IMPORTERATS FÖR EGET BRUK T31E AVGASKONTROLLSPECIFIKATION A62/89 T31F FORDONET OMFATTAS INTE AV TILLVERKARENS AVGASRELATERADE SÄRSKILDA ÅTAGANDE OCH INTE AV TILLVERKARENS ANSVAR FÖR AVGASRENINGENS HÅLLBARHET ENLIGT A60-REGULATION //Ticco www.ticco.com |
|
|
Helt ärlig är jag inte fullt införstådd med kodens faktiska betydelse, däremot vet jag att den är mycket vanligt förekommande och att den inte på något sätt har betydelse för bilägaren. Ska kolla upp det närmare när jag är tillbaka på jobbet. Jeppe |
|
|
Tack på förhand! Har ju nu insätt att min bil inte är flyttgods iaf. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Jag har för mig att summa summarum av den texten (har likadant) innebär att man får ha "högre" avgasvärden än vad "Svenska" bilar få ha vid bilprovningen. Detta gäller (tror jag) enbart om bilen importerats som flyttgods. |
|
|
Nej, avgasgränsvärdena påverkas inte av varken T31E eller T31F. Jeppe |
|
|
Hämtat från: Länk T31E xxxxxxxx Avgaskontrollspecifikation xxxxx xxx (8 § första stycket 1 BAF). (Anges för fordon som uppfyller kraven i 8 § första stycket 1 i bilavgasförordningen (1987:586).) T31F Fordonet omfattas inte av tillverkarens avgasrelaterade särskilda åtagande och inte av tillverkarens ansvar för avgasreningens hållbarhet enligt Statens naturvårdsverks A60-Regulation. Enligt vad jag förstår gäller det privatiomporterade fordon som generalagenten/tillverkaren inte behöver garantera att avgasreningen fungerar i 5år/8000mil. Däremot innebär det att fordonet uppfyller kraven för de svensksålda bilarna. Mvh |
|
|
Nej, som jag trodde betyder det absolut ingenting, bara att tillverkaren inte ansvarar för avgasreningen, precis som det står i kodtexten. Jeppe |
|
|
Å min bil som skulle vara flyttgods! Där fick man så man teg :( //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.