|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag funderar på att köpa en begagnad e39. Säljaren berättade att den körts ett tag med vibrationer i lägre hastighet på ettan och tvåan i bakvagnen. Är det någon här som vet vad det kan bero på? Jag har inte läst om denna typ av vibrationer förr det brukar oftare vara mellan 90-120... | |
|
Kolla hardyskivan , stödlagret och den berömda homogena knuten som sitter längst bak på kardanen .. |
|
| Är dessa allvarliga fel/dyra att åtgärda på verkstad? | |
|
Inte det billigaste man kan göra på verkstan tyvärr . Stödlagret måste du ha ner avgassystemet för att komma till , kommer inte riktig ihåg när jag bytte hardyskivan , tror den går utan att plocka ner avgassystemet men inte helt 100% säker . Hardyskiva 7-900kr , stödlagret 4-700kr ungefär för delarna . Är ganska enkelt att fixa det själv egentligen bara du kommer under bilen på ett säkert sätt .. Jag kom jättebilligt där jag gjorde det som tur var betalade bara 500kr för byte av stödlagret och han hade liggande en nästan ny hardyskiva som jag fick av honom som han bytte 3 mnd senare gratis bara för att det inte blev helt bra med bara stödlagret . Hardyskivan såg bra ut helt tills vi tog loss den för då blev den som en 3 kant istället för rund ;-) |
|
|
Ok, fick just tag i gammal ägare på bilen... Den hade lösts ut av försäkringsbolag efter en krock bakifrån för att den skulle bli för dyr att laga. Tio dagar senare var den såld till nuvarande ägaren via ett transportbolag (???). Antar vibrationerna är pga detta då... Tror inte jag är intresserad längre. Tur man är misstänksam ibland... |
|
| Inte helt fel att lägga ut reg nr på bilen ifall det finns andra som vill köpa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.