|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag äger en Bmw E46 323 coupé 1999. Har haft problem i flera år att varje gång jag trycker ner kopplingen så hörs ett kraftigt dunk. Speciellt när man gasar kraftigt. Har kollat under bilen och ser att den har spruckit runt bussningsfästet vänster back. Har läst runt lite att det här är ett vanligt fel för Bmw E46. Och att även vissa har fått det fixat av bmw gratis. Men nu är min bil så gammal sa jag förväntar mig inte att dom tänker stå för det. Älskar bilen för övrigt och tycker att det är bland dom snyggaste Bmw modellerna. Har ägt bilen sen jag var 16 år gammal och vill inte sälja den. Men man tappar hela körglädjen med det här felet att det även ger en obalans i bilen vid höga hastigheter ”gillar att köra fort”. Har nån av er haft samma fel och åtgärdat det. Hur gick ni till väga. Ska jag låta nån laga det åt mig. Hur mycket kommer det kosta mig? Har lite kunskap om att meka med bilar och funderar på att göra det själv. Kom med förslag! | |
|
Du får plocka ner diffen och svetsa lite =) Känns som de händer på alla e36/46 när man kör lite hårdare. Har gjort de på en polares e46 utan att plocka ner diffen men de blev inget vidare, ska de göras ska de göras ordentligt från början. Men helt klart värt besväret om du gillar din bil och vill behålla den, så passar du på att sätta i polyuretanbussningar när du ändå har allt nere! Hoppas de löser sig! |
|
| Jag har gjort det jobbet på en e46:a. Var tvungen att plocka ner bensintanken pga risken vid svetsningen vilket var svårt och vissa plastnipplar gick sönder. Lämna bort det jobbet är mitt råd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.