|
|
|
|---|---|
|
Nyligen köpt mig en 335d, kanonnöjd med bilen verkligen men har en fråga angående den aktiva styrningen. När jag står still och vrider på ratten när jag ska parkera eller liknande så känns motorn överbelastad och varvtalet sjunker och den "morrar" till lite, inte mycket och det är bara precis när jag börjar veva runt. Egentligen inget konstigt i sig då den får jobba rätt hårt när man står stilla, detta släpper direkt när jag börjar rulla. Visst känns det kanske mer för att den är så otroligt lätt att vrida runt och att det är det jag inte är van vid och då även känner hur motorgången ändrar sig. Jag ville mest kolla hur andra upplever sin aktiva styrning, om ni också märkt av detta. Mvh jonathan | |
|
Jo känner igen det lite från min 130i med aktiv styrning. Min tolkning av det hela är att snabb rattning tar kraft både från hydraulservot och även ganska höga strömmar till motorn i aktiva styrningen. Så både servopumpen och generatorn belastas hårt samtidigt. |
|
| Har också precis köpt en 335d med aktiv styrning. Upplever dock inte detta alls faktist. | |
| I mitt fall är det när man t.ex. vrider fullt från fullt rattutslag till nästa stopp ganska fort. Hjulen vrider sig ju skitfort då och har man tomgång på motorn så knorrar den till lite, det går tungt helt enkelt. Tomgången svajar till när den kompenserar typ. | |
|
Jo lite så känns min med, tror inte att det är nått fel på den, det är inte det jag tror men ville ändå ha lite inputs ifall andra upplevt den som jag. Jag märkte det först när jag la på sommarhjulen, troligen för att de har lite mer markkontakt och är tyngre att dra runt. Tack för svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.