AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.157

Demontera vattenkyldgenerator

sy
208
sysav
540iA Touring-98
Håller på att demontera min vattenkylda generator som sitter på en 745-02.
Alting verkade enkelt tills jag kom till hjulet för remmen som sitter under drivskivan för generatorn . Jag tror att detta hjul måste bort för att få ut generatorn annars kan jag inte lossa de sex bultarna som håller generatorn på plats . bulten för detta hjul sitter bak . Har nu hållt på i många timmar kan inte komma åt med nyckel eller hylsa . Någon som kan tipsa mig måste bort i helgen .

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kontakta Frejs bildelar, de kanske vill tala om hur man gör (om det inte är en "yrkeshemlighet").

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Hej,

Kanske länken inte fungerar (längre), men här är ett hjälpmedel som alla borde ha tillgång till. Det är ju därför som bmw jagat bort det mesta från nätet, kantänka.

Länk

Hör av dig annars. Kanske det inte går att lösa före helgen, men det finns ju ett liv efteråt också.

På den bild som jag kan se, sitter det TVÅ skruvar bakifrån. Kan kanske mejla dig en *.pdf ?

/Lennart
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Finns fortfarande online här, Länk
sy
208
sysav
540iA Touring-98
Hej
Tack för svar. Det blir nog som jag tänkte hade hoppas på att slippa lossa hydraulrör och krängningshämmaren. Finns det ingen som gjort detta jobb praktiskt på sin bil?
Provar i morgon igen

sy
208
sysav
540iA Touring-98
Hej
Tack för svar.. Har nu demonterat generatorn ,lossade krängningshämmaren och bände den åt sidan . Har köpt beg. från England . Nypris här var ca 10400kr
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.