|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min 118d började vibrera vid gaspådrag när jag låg på motorvägen i 110. Tankarna gick först till drivknut, sedan till turbo. Efter några 100 meter till började jag höra skrikljud så jag körde åt sidan och stängde av. Testade att starta igen och den skrapar och slamrar och ger ifrån sig ett skrikande ljud. Verkar inte gå på alla cylindrar heller. Sedan blev det bogsering till garaget. Hängde av remmen för att utesluta nån remskiva, men den låter likadant. Lyssna här: Vad tror forumet? | |
| Ingen aning, intressant case. Uppdatera oss gärna med vad som händer efter att de gjort felsökning. | |
|
Det är alltså mitt garage den bogserades till. Den har gått 21700 mil. Den fick ny kamkedja och spännare gratis på BMW:s aktion för 1000 mil sedan. Tänkte riva själv och se vad man hittar... |
|
| Om kedja och sträckare byttes så nyligen så måste det fortfarande vara garanti på det jobbet. Prata med den verkstaden först, innan du river något, och se vad de säger och tycker. | |
| Jo jag åkte förbi bmw när vi bogserade hem den. Lät en mekaniker lyssna på den men han trodde inte på kamkedjan. | |
|
Trist, lycka till iaf /Borgen |
|
|
Skulle kunna vara swirlflapsen som sagt upp sig och följt med in. Lossa insuget och kolla. Börja att lossa ställmotorn längst upp, längst fram. Min svågers mågapinne har en M520dA-08 som precis haft det haveriet. Mvh Jonas B |
|
| Jag ändrade mig och lämnade in den på bmw ändå. Tänkte eftersom det är garanti på kamkedjejobbet. Har man tur så är det nåt med det. | |
| Något svar ännu? | |
| Nä dom visste inte när dom hade tid att kolla på den. Men dom skulle ta in den när dom får en lucka. | |
| BMW kom fram till att den har skurit på 3ans vevstake... | |
| Ok! Tråkigt! Men dom måste ju kunna gräva vidare o se vad som orsakat detta? När är din bil tillverkad månad? | |
| Den är tillverkad 2008-03. Det blir dyrt om dom ska fortsätta så jag tog hem den och plockade ur motorn. Tog lös vevaxeln idag, tänkte lämna in den på slipning imorgon. Blåste igenom oljekanalerna och det var inget stopp i dom iaf. Oljepumpen funkar. Dom andra lagerytorna ser fina ut. | |
| Hmmmm återkom gärna med vad du kommer fram till. Hoppas det löser sig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.