|
|
|
|---|---|
|
Det luktar bränt lbland vid gaspådrag på min Brukis Hittar inget läckage från ventilpackningen vet inte hur det ser ut bak i motorn Oljetråget kan vara lite fuktigt jag har försök rengöra där jag kommer åt Så det måste nästan vara baktill det kommer ifrån? Ser inga pölar under bilen och det försvinner ingen olja från mätstickan | |
| Hade samma problem och såg inte heller något läckage, det sker så sällan och bräns bort på en sekund men i mitt fall var det ändå ventilpackningen som behövdes bytas. Du ser ingen olja runt packningen om du öppnar den? | |
|
Hur menar du ? Om jag tar bort all plast ovanför? Det har jag inte gjort bra ide |
|
| Ja bort med plasten och kolla och känn runt kanten, även baksida mot torpedväggen. | |
|
Gjorde det idag hittade inget :( Allt ser bra ut runt ventilpackningen |
|
| hej, jag hade samma bekymmer på min 325 e46. min läckte olja efter oljefällan sitter under insuget. en slang som går ner till oljesticka röret. ta även loss hela olja stickröret och byt o-ringen längst ner i blocket. | |
| Ja som Zorgen skriver så är det vanligt att vevhusventen kletar igen och trycker ut olja.. Kolla slangen och rengör den.. är säkert massor med klegg i den.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.