AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.596

Har 1 serie ägare också drabbats av ratt och nav stöld?

Funderar på en 1 serie som andrabil. Har drabbats av samma inbrottstyp som många andra där de stjäl ratt och nav ett par gånger. Frågan är då om man vågar/orkar köpa en till bil som riskerar att drabbas av samma sak. Så frågan är om 1 serien också drabbas av inbrott eller om det bara är det större bilarna som drabbas, typ 5-serien, X5/X6?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ja, 1-serien drabbas med. Är samma delar där som i 2-3-4-serien så det stjäls från 1-serien också.
No
132
Nop
320d Touring -11
116i pre LCI -07
Köp en snikmodell med enklaste inredningen så minskar ju vart fall risken dramatiskt :-)
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Ja de organiserade ligorna går nog inte på bilar utan navigator. Hoppas i alla fall jag som har M-ratt men inte navi :)
Ja Nav kommer jag inte köpa något mer eftersom jag blivit av med tre st. Frågan är om en 1-serie med M paket blir för lockande för tjuvarna och man därför ska köra utan M paket?
(lite surt att låta dem avgöra men orkar inte med fler inbrott...)

Riktigt synd att 1 serien också är drabbad, är rätt sugen på en 118i...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Inte hört om några Mpaket stölder på länge. Jämför man intäkt per kilo jämfört med elektronik så förvånar det inte.

Det känns mera som ett brott som förortsungar håller på med när de ska styla sin egen bil.

-------
//Lövet
Tänkte snarare eftersom M paketet innehåller M sportratt. Sorry om jag var otydlig.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det finns bilar som bara blivit av med ratten, men än har jag inte hört eller sett om en som bara blivit av med navigation.
Wi
40
Wille_A
118D -2008
Steg 1 trim
180 hk / 400nm
från http://smoab.se/
Jag hörde av en försäkringssnubbe att polisen fått tag på några som plockat ur BMW bilar och att det nu ska ha lugnat ner sig med stölderna (hoppas det är sant)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.