|
|
|
|---|---|
|
Tjenare ! Har en 335d som har fått lite problem. När jag startar den på morgonen och ska köra så stryper den sig själv, 0-40 tar typ 20 sen. Stänger jag av och tar ut nyckeln sen startar den igen så går den som vanligt alltså som ett skott. Någon som har samma problem eller kan veta vad de är? Haft inne den och då kollade dom luftmassemätaren och egr ventilen men va inget av de. BEHÖVER VERKLIGEN HJÄLP! Mvh andreas | |
|
Kunde inte en auktoriserad BMW verkstad hjälpa dig? Om du inte lämnat in den på en sådan verkstad än föreslår jag att du gör det. De bör kunna läsa ut vad som hänt. Lyser motorlampan när effekten stryps? |
|
|
Hade inne den på Mekonomen o dom felsökte den men fick inte redigt ut något, dom ska försöka igen den 26, den lyser hela tiden |
|
| Lämna in bilen till en auktoriserad BMW verkstad. Mekonomen har inte BMWs kompletta diagnosutrustning. BMWs, likt alla andra biltillverkares, diagnosutrustning kan läsa ut mer detaljerad information kring de fel som uppstår. Allt som oftast innehåller varje felkod mer detaljerad information om exakt vad som fått felkoden att registreras samt detaljerad information om angränsande system som på ett eller annat sätt är kopplat till det som gått fel. Denna information kan inte standardiserade diagnosutrustningar läsa ut. De kan enbart läsa ut själva felkoden. De saknar även möjligheten att få bilen till att göra utökade självkontroller. | |
|
Jaha okej , grymt glad för svaret (y) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.