|
|
|
|---|---|
|
Behöver sommardäck till min nyinköpta X5 40D (2011). Tacksam för alla köptips. Tänkte inte köpa punkteringsfria däck. Däckverkstaden försökte få mig köpa Toyo T1 Sport men jag är tveksam. Är mina fördomar mot dessa däck obefogade? Kalaset skulle dessutom kosta 11 tusen totalt vilket verkar vara nästan dubbelt så dyrt som på nätet. Tack på förhand | |
|
Hej Jag har ingen koll på just det däcket, men ska du ha kvalitetsdäck till en 40d med vad, 20" ? Så kostar det en slant. Jag kör dunlop quattromax SP, grymma däck, rekommenderas. Men kostar runt 10 -13 000 kr att sko bilen runt om. |
|
|
Hej! Bytte förra sommaren 275/45-20 resp 315/35-20 och valde också bort run flat. Valde att köpa Landsail LS588 via däck365 och betalade 5200 färdigt på bilen :) Då kan jag med lätthet byta sulor vart annat år. Supernöjd med däcken och servicen från däck365. //Björn |
|
|
Hej, Jag bytte förra sommaren också valde bort RFT. Mitt val föll på Michelin Latitude Sport 3 och jag har varit väldigt nöjd. Ska dock tillägga att de var egentligen ett Hankook s1 evo2 K117 däck jag valde men de kunde inte få fram däckbak(315/35 R20) så det blev Michelin istället. Jag har skrivit detta tidigare i en äldre tråd och även hur de var efter ca 500 mil. Lycka till i däckdjungeln. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.