|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt första inlägg.. :) Behöver er hjälp med att reda ut en sak. Har bilen inne på verkstan (auktoriserad så klart) för bland annat fel på värmeslingan i bakrutan... Om jag förstått det rätt så ska de översta raderna (2 st) av värmeslingan/or i bakrutan vara en antenn.. sedan har jag även läst att de ska vara ordinarie värmeslingor samtidigt alltså både antenn och värmeslinga på samma gång? Eftersom båda går "över" bromsljuset bak i rutan vore väl det naturligt att de ska värma för att bromsljuset ska kunna ses vid frost på rutan? .. nu menar min verkstad att det är helt i sin ordning att dessa slingor inte värmer då de enbart är en antenn? Bilen är inom garanti och jag måste säga att bemötandet inte varit topp notch från verkstan vilket leder till misstankar om att de möjligtvis kan tala osanning. Jag vet att det inte är troligt att det är så men med tank på bemötandet blir man lite fundersam.. Tacksam för svar! Med vänlig hälsning Serkan | |
| Glömd skriva att det är en sedan om det nu spelar roll :) ? | |
|
Alla trådarna bör värma, alla är inkopplade via filter till strömförsörjningen för att just fungera både som värmetrådar och som antenn. FP |
|
|
Tack för Svar Folke! I ärlighetens namn hade jag nästan hoppats på att det inte var så.... Nu blir det lite av en David mot Goliath scenario. Hur f#n ska jag kunna få detta svart på vitt? Någon som har ett bra tips? Mvh Serkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.