AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.235

Alpina B3 3,3

ju
84
jungleland
BMW M140i man
Hej,

Jag är intresserad av denna: Länk

Den ser väldigt fin ut, all historik finns och jag har fått ett gott intryck av ägaren.

Vad tror ni om priset? Är ganska svårt att få en prisbild då det existerar så få med manuell växellåda. Knappt någon till salu i Tyskland heller vad jag kan se.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hej,
Jag kan bara säga att det ser ut att vara en väldigt trevlig bil! Jag har lite dålig koll på priset på Alpina e46:or, men så blodigt tycker jag inte att det känns... Det är ju inte samma sak som en 330, samtidigt som den inte är en M3:a - men mycket ovanligare!

Köp den (om den är så fin som den ser ut) och montera ett deco-set (Alpinadekalerna) i silver. Det blir otroligt diskret och vansinnigt snyggtppå en bil i Titansilver!

mvh Fredrik

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
em
906
em3
M3 cab -03
Spontant, om skick och beskrivning stämmer, är det ju kring 50' under en M, och kring priset för en 330, från årtalet ( kanske något i övre skiktet där, men absolut inte högst!). Så, sammantaget, låter det helt ok!

Sedan är det ju alltid if's and but's på gamla bilar......

em3
ju
84
jungleland
BMW M140i man
Det blev köp av bilen och jag är väldigt nöjd hittills.
Ett trevligt mellanting mellan 330i och M3.
635CSi, vart kan man få tag på Alpinadekaler?
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Tror att www.fmw-tuning.de har Alpina-dekaler...

/J.I
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Grattis till bilköpet och välkommen in i Alpina-gemenskapen! Den här killen säljer dekorset, har själv köpt av honom:

Länk

Rekommenderas!

Commodum Habitus Est
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Om någon vänlig själ skulle kunna tillhandahålla måtten kan jag tillverka ett set åt dig.
ju
84
jungleland
BMW M140i man
Tack!
Ska kolla upp det, är inte första prioritet att fixar dekalerna, blir i sommar.
Är det någon som har koll på Alpina klubbens verksamhet, är det värt att gå med?
Alecci, ser att du har B3S Coupé, jag gillar faceliften på e46, har du haft möjlighet att jämföra B3 3,3 med din B3S? Det skulle vara intressant att vet hur stor skillnad det är med 0,1 liter större motor.
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Det verkar ha varit ganska tyst från Alpinaklubben tycker jag, men å andra sidan är inte medlemsavgiften vidare dyr så jag tycker ändå att medlemsskapet är värt det med tanke på förmånerna och potentiell gemenskap.

Jag har tyvärr inte haft nöjet att kunna jämföra B3 3.3 och B3 S ännu, på pappret ska det ju skilja 25 hk/27 Nm, men å andra sidan visar dynotester snarare på att B3 S ska ligga runt 322 hk/398 Nm och någon liknande dyno för B3 3.3 har jag inte lyckats leta fram. Skulle jag dra till med en gissning så är det nog en märkbar skillnad men dock inte en stor sådan.

Det är ju dessutom mer än bara motorvolymen som skiljer, förbättrat insug och nya avgasgrenrör samt uppdaterad motoroptimering är också en del av ekvationen för att uppnå högre effekt och vridmoment.

Tillönskar dig många, härliga och problemfria mil i din B3:a! Själv njuter jag av min bil varje gång jag kör den, även om den känns lite "lugnare" än tidigare entusiastbilar man haft.

Commodum Habitus Est
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Alecci, kommer du ihåg vad det var för fabrikat på vinylen som du hade på dina Alpina stripes? 3M? Oracal?
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hej
Alpinas deco-set betäller man naturligtvis från Alpina själva! Till e46 finns det att forfarande få tag på. Det levereras i en snygg kartong som man gärna sparar.

Grattis till bilköpet! :-)

AlpinaCS nya hemsida:
www.alpinaclubschweden.se

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.