|
|
|
|---|---|
|
Det ryker om DPFn när som sagt regenereringen kommer igån skall det verkligen vara så det har det alltid gjort iof men jag stör mig på lukten som bara den. När man står stilla vid rödljus osv. Sen såg det fuktigt ut där oxå vad är det undrar man? Någon som har liknande problem eöller ska det bara vara så? Här kommer en kort video | |
|
Det där ser ju ut som att systemet läcker? ------- //Lövet |
|
| Du menar DPFn eller avgassystemet? men endast som sagt vid regnereringen. | |
|
Svårt att se. Men oavsett ska det inte ryka där alls. ------- //Lövet |
|
| Luktar det inne i kupén? En dieselaktig frän lukt? | |
| Yes det luktar samtidigt | |
|
Ser ut som det läcker olja som förbränns på dpf. Har du kollat oljeledningarna vid turbosarna? På min bil har det läckt olja ned på dpf/grenrör så det osar bränd olja när den regenererar sig. Jag drog åt slangklämmor och insex-skruvar vid ledningarna. Än så länge funkar det, luktar inte längre bränt när den regenererar sig. Nästa steg är att byta ut packningar om det inte funkar. |
|
| Tack för tipset ska kolla upp det snarast | |
| tremolo har du möjligtvis bilder eller kanske en länk oljeledningarna vid turbon? | |
|
Kolla nr 3,4,5,6 Länk |
|
|
Hej nä ingen läckage där dock duktigt med olja under vid växellåds området ska kolla lite närmare när det finns tid, Återkommer mvh |
|
|
Hej Lyfte bilen nyss och plockade bort plast skyddet som jag misstänkte så är lådan/filtret som läcker.. Eftersom jag misstänkte att jag skulle åka på byte filtret så ringde jag och tog offert på byte av filter,olja samt spolning av lådan hela kalaset landar på ca 4800 ink låne bil |
|
| ¨Sådär nu är bilen åter med nytt olja och filter bilen känns som ny känn sknappt att den växlar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.