|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte köpa mig en f11 års 11-13. Jag har hittat en 525d -11 m-sport mestadels all utrustning 14000mil men 239000?? Är dom verkligen så mycket dyrare än 520d 520d m-sport 13000mil 239000 525d m-sport 15000mil 249000? Vad är rimligt? En 520d med 90000kr på mästaren får jag för 180. Hur ska man tänka, tänkte ha bilden i ångra år och kör 18000mil år | |
| M-sport gör att priserna sticker iväg en hel del, tillvalet kostade ju ca 50000kr när bilen var ny och många vill väl ha tillbaka en del av det. Sen är väl just 525 en lite knepig motor eftersom den faller lite emellan 530d och 520d. | |
| Utrustningen spelar fortfarande ganska stor roll för priset. Bilen är trots allt inte så gammal. Klart du kan få en snik 520 manuell för 180, men den bli ju så mycket trevligare med m-sport aut osv... | |
|
Självklart spelar det roll, jag är inte dum bara för jag formulerar mig som en dummer :D Jag sålde nyligen en 330d -09 för 165 och den vart såld för rätt utrustning. Dessa bilar är intressanta , hur tycker ni dom ligger i prisklassen och vad ska jag tänka på. Jag kommer förmodligen ha bilen i 4-5år babyskydd och nyfött kommer att åka,körca 1800mil Länk Länk Länk |
|
|
Jag stör mig på att den första saknar m paket trots att annonsören hävdar det. Jag är ganska känslig men en sån grej gör att jag tittar vidare direkt. Har du funderat på manuell vs automat? Som jag ser det finns det inga fördelar med manuell förutom inköpspriset men det tappar du när det är dags att sälja. Om du är ok med manuell hade jag nog gått på den sista av dom tre länkade |
|
|
520d skulle jag aldrig köpa utan automat. Passar inte alls med manuell. ------- //Lövet |
|
| Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för 525an, den här rullat 14200mil | |
|
Jag kan inte ge ett bra svar på vad den ska kosta men jag tycker den känns dyr rent spontant. Dessutom saknar den bluetooth,hifi och combox vilket för mig personligen är en dealbreaker. Det visar ju också hur svårt det är att värdera en bil, för mig är musik streaming väldigt viktigt medans andra knappt behöver radio. Som referens kan jag säga att jag precis köpt en 520d med m-sport, navi proffessional,automat, drag 16500mil för 200k jämnt. Jag hade inte lagt till 25% för 525:an. |
|
|
50.000kr skillnad är det ju inte i det här fallet utan 25.000kr. Det är det LÄTT värt om man värdesätter kvalitativ motor och transmission. Skillnaden i körupplevelse mellan 520d och 525d är stor. Men återigen, visar bara hur olika man kan vara... ------- //Lövet |
|
|
Absolut, så är det Andreas det skiljer bara 25 mellan dom länkade. Det är ett lättare val eftersom automat lådan kommer med där också. Egentligen tycker jag inte man ska fundera så mycket på vad en bil "ska" kosta. Man får ju som jag var inne på tidigare försöka värdera utrustning själv. Sätt upp en lista och bestäm vilken utrustning som är krav, vilka som är ett plus och nånting som kanske är drömutrustning men normalt för dyrt. Ibland dyker det upp tillfällen. I mitt fall hade jag krav på 520d med automat, möjlighet till streaming och drag. Sportstolar och elbaklucka hade jag som "mjuka" krav. M-sport och navi låg egentligen utanför budget. Sen dök min bil upp med alla mina krav plus drömutrustningen inom budget och då var det bara att slå till. Om det var rätt pris eller inte bryr jag mig inte det minsta om. Jag fick den bilen jag ville ha, och det var en bil jag letade efter i första hand inte en bra affär. |
|
|
Budgeten vart ändrad efter diskussion med styrelsen (sambon)200000kr är max. Jag hoppas kunna hitta någon 525d -11 Automat och läderstolar gärna under 14000mil. Allt annat är ett plus. Skillnad på Automat och sportautomaten? Folk verkar inte veta vad dom har själv. |
|
| Sportautomaten har paddlar på ratten och annorlunda spak. Helt meningslös på en diesel kan jag tycka men många tycker spaken är snyggare. | |
|
Är det bara det som skiljer?'' läste någonstans att den växlar helt annorlunda , men båda versionerna är 8stegad? |
|
|
Det är paddlarna och lite programvara som skiljer. Inget avgörande tycker jag. ------- //Lövet |
|
| Dom som har "knapparna" Comfort och sport på lådan har dom luftfjödring? Är det något som är något att lägga energi på? Finna även på manuella lådan har jag sett. Alltså att motor och chassi ställer om sig. Ibget som finns på standard har jag sett. | |
|
Sista funderingen , efter mycket om och men så ska vi ha barn och prio ett är egentligen en "bra" ekonomisk bil. Denna finns i min närhet och jag ska kolla på den på måndag. Inget speciellt men verkar vara ok för vårt ändamål. Länk Är det ok om jag får ner den en slant? |
|
|
Vettigt prissatt för en gångs skull redan för att vara på bilfirma ------- //Lövet |
|
|
Precis som du säger, inget speciellt. Men kommer du sakna något egentligen? Den har ju faktiskt det man behöver om man ska vara ärlig. Dessutom kommer det nog vara en bil du alltid kommer hitta köpare på den dagen du ska sälja. Trots att alla säger att det måste vara m-paket och max utrustat. Angående motorn så har jag ju som jag skrev precis gjort samma val, och jag var också lite orolig för motorn. Men faktum är att jag tycker att motorn är hur bra som helst, det är klart att den kan vara lite tunn och karaktärslös ibland men jag tycker att den fantastiska växellådan maskerar det utmärkt. Jag har aldrig testat en 520d manuell men som lövet skrev tidigare tror jag inte det passar. Jag hade en cls 320cdi tidigare och den hade ca 40hkr mer så den var rejält mycket piggare men i slutändan blir 520d snabbare för att den drar nästan lika lite oavsett hur fort man kör. Det gjorde inte mercan kan jag säga. |
|
|
På måndag hämtar jag en 520d, lite roligare än den jag länka. 175000kr får jag betala, 121000mil Order options No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 1CB CO2 CONTENT 2K2 ALLOY WHEELS STAR SPOKE 328 2PA LOCKING WHEEL BOLTS 205 AUTOMATIC TRANSMISSION 230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 258 RUNFLAT TYRES 3AC TRAILER TOW HITCH 3MC IND.ROOF RAILS HIGH-GLOSS SHADOW L 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 428 WARNING TRIANGLE 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 575 ADDITIONAL 12V POWER SOCKET 6S4 LANGUAGE VERSION SWEDISH 6VC CONTROL COMBOX 644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. 698 AREA-CODE 2 760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS 8SM VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE 8TF ACTIVE PROTECTION FOR PEDESTRIANS 8TG ANTI-THEFT SYSTEM 8TL DAYTIME LIGHTS FRONT AND REAR AKTIV 8TN DAYTIME DRIVING LIGHTS SELECTABLE B 8V2 STICKER NCAP NIED/DEAN/SCHWED 842 COLD CLIMATE VERSION 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 885 SWEDISH / ON-BOARD DOCUMENTATION Series options No. Description 1CD BRAKE ENERGY REGENERATION 4AT INT.TR.FINI. BLACK HIGH-GLOSS 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.