|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett litet dilemma för tillfället. Jag har runt 10 000 att spendera. Frågan är på vad de ska läggas på.(För man kan ju inte hålla i pengar...) För tillfället har jag min bmw 325i e90 med n53 motorn. Den har gått 11500 mil och jag är jätte nöjd med den. Men på grund av att den är så fin och relativt "dyr" i mina ögon vågar jag inte dumpa kopplingen eller sladda med den. Gasa gör jag ju men kan inte riktigt leka med den som jag skulle vilja med gott samvete. Men jag vill ju fortfarande ha mer häst i den osv. Så frågan är. Ska jag köpa en till bil, volvo 940 ltt eller liknande för 8-10 tusen. Eller mappa om min bil för 7-8 tusen så den får 45 mer häst. Alltid kul med mer häst så den släpper lättare bara på gas, men jag kommer ju aldrig få tillbaka de pengarna. En till bil kostar ju försäkring osv också vilket blir bra dyrt. Kommer få köra en åt gången osv. Kom med för och nackdelar. Jag behöver råd! Mvh | |
| Vilket fantasiföretag är det som kan chippa 45hk på en sugmotor? ; ) | |
| N53B30 med 218hk (x25i) kan uppdateras till "trenollversionen" med annat insug och rätt mapp. Dvs 218 -> ~270hk | |
|
Som lus sa. Sista modellerna hade 330 motorn i princip. Länk Så antingen något sådant eller detta. Länk hm |
|
Transocean |
Annat insug, ingen Volvo, för Volvon skall väl chippas i tillägg eller hur? |
| Det blir nog så ja. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.