|
|
|
|---|---|
|
hej har haft bilen(f10) över vintren(ska ut med den snart) men nu reagerar inte nyckeln när jag ska låsa upp bilen. Jag får öppna nyckeln och låsa upp manuelt, sen först när jag sätter på tändningen då e de som om bilen vaknar upp och då fungerar det att låsa/låsa up utan problem. Men efter två timmar när bilen varit låst så blir det samma sak.. är detta någon bmw funktion detta eller är de något som inte är som de ska vara? | |
|
Har bilen stått stilla hela vintern? Då kanske nyckeln har blivit urladdad, den laddas när du börjar köra med bilen igen. |
|
| Den har stått stila i 3-4 mån.. Men blivit startad lite då o då.. De e keyless, also nycklen är i fickan.. ? | |
|
Keyless har jag ingen koll på hur dom laddas, för modern teknik för mig. Men vi har säkert någon här på forumet som vet, annars är det bara att höra med en BMW handlare/verkstad. |
|
| Dags för batteribyte i nyckeln? | |
|
För att öppna upp bilen behöver jag öppna upp nycklen ur keyless-nycklen, vrider på låset, pluppen går upp och dörren öppnas och bara den dörren. Sätter mig i bilen, trycker på start och tändningen startas, och just då så startas allt, skärmen, lampor inne, jaa bilen vaknar till liv. Därefter fungerar keyless att låsa, låsa upp, starta bilen allt... Tror inte att de e batteri då hade inte nycklen alls fungerat.. |
|
| Fungerar den andra nyckeln? | |
| Tro inte på batteri då. Finns dock med ett sådant i reservdelslistan av någon anledning, Länk | |
|
Dom kanske måste programmeras om? |
|
|
Bavaria_bmw Dom kanske måste programmeras om? kan du fixa det i så fall |
|
|
Nyckeln behöver inte programmeras om. Har själv keyless. Keyless nyckel laddas ej om du trycker in den i rattlåset. Byt batteri. EB |
|
|
Hej, Om ditt batteri (i bilen) har för låg spänning så kopplas funktioner bort för att skydda mot total urladdning.En av dessa funktioner är keyless, så testa att ladda bilens batteri ordentligt så kanske det funkar. Även fjärrkontrollen har som nämnts ett batteri, men om jag minns rätt så får man ett meddelande i idrive när det behöver bytas. |
|
| De va nog som Rickardg anade..Efter att ha laddat upp batteriet med laddaren så är de inga problem alls längre...TACK och tack alla andra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.