AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
481

Skorrande låda?

Gu
41
Gurra323
323, E36, 96:a
Hej o allvetande forum!
Min 323-96 (E36) har börjat skorra när man växlar till och ifrån trean! Det märks tydligast vid snabba uppväxlingar men kan även uppkomma vid en "vanlig" nedväxling från fyran. Det kan väl inte vara möjligt att en synkring är sliten på en låda som rullat knappt 14000 mil??
En sak om man kört den som ett svin men så är inte fallet. Klart att man accelererar hårt och växlar fort ibland, men oftast är det mera vanlig körning.
Kan det vara något annat är en synkring? Har varit med om synk-haveri på tvåan på andra BMW:ar, men då har de gått hårt och längre. Jag fattar inget!
Hoppas att någon av Er kan hjälpa mig tala om vad som kan vara fel.
Mvh
Gurra
Gu
41
Gurra323
Ingen som har drabbats av liknande? Vid så här låga miltal?
/Gurra
Gu
41
Gurra323
Svarar för andra gången på mitt eget inlägg.
Läste i en annan fråga om någon som fått olja, från motor eller växellåda, på kopplingen och då fått ett liknande problem som det jag beskriver.
Någon som vet något om detta? Kan jag ha drabbats av samma, eller är min låda slut?

Någon som har erfaranhet av att byta låda på en E36:a? Svårt? Specialverktyg? Vad kostar det på verkstad?

Mvh
Gurra
suhr
kan det månne vara lagret i centrum på svänghjulet där växellådsaxeln går in som kärvar eller har skurit, växellådan stannar då inte vid växling utan föler motorvarvet

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.