|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Provade A180 idag. Trevlig att sitta i men riktigt trist och trött att köra så den blir det inte, kan ta bort en nu i alla fall. Ska ge mig ut en större sväng i helgen för mer provkörning och hoppas hitta något som är ok pris/prestanda. |
|
|
Fick precis offerten på en 118D Xdrive + MSport. Riktigt bra rabatt 50k. Ska prova den för att se om jag gillar den tillräckligt mycket. Vad är problemet med att inte kunna få automat på den? Vikten? Utsläppsnivåer? |
|
|
"Marknadsanpassning" (=du ska tvingas att köpa en dyrare modell för att få vissa tillval) ------- //Lövet |
|
|
Lövet, är också inne på din linje. Framförde önskemålet till säljaren som skickade en ny offert på 118D med automat och utan xdrive. Men då fick jag ju inte samma rabatt såklart så den blev rätt dyr. Är ju inte jättesugen på den men om priset är det rätta kan man ju komma runt det. Nu har jag istället en riktigt bra möjlighet på en Golf GTI Clubsport 40. Den känns ju lite småkul. Tankar och erfarenheter kring det? |
|
|
GTI Clubsport är ju kul och fungerar även bra som bruksbil. Men vad hände med budgeten på 250´? MVH Christofer |
|
|
Tack för input crille82, tror den kan bli bra. Budgeten ja... tanken var väl från början att hitta något begagnat men jag är för dålig på bilar och har inte ens tid att provköra ordentligt. När jag kikar på Blocket så tycker jag prisbilden ligger alldeles för högt på t ex en 1-serie med 3-4 år på nacken. Istället tar jag nog den här på företaget och då har jag lite möjligheter att krydda budgeten till en viss gräns. Det slår väl i alla fall inte Verdi's utgång? :) |
|
| Funderar du på Clubsport så välj till de läckra skalstolarna. Hade denna modell på min radar som förmånsbil - men du hittar knappast en för under 350 med lite utrustning. | |
|
En GTI CS med skalstolar, Bi-xenon, infällbara speglar med belysning och backkamera ligger på 329´ brutto. Standardutrustningen är i övrigt bra. Går säkerligen att få för 300´ eller strax över... MVH Christofer |
|
| Klarar mig med ganska få kryss i utrustningslistan. Det jag har tänkt mig (just nu men ändrar sig säkert) är bi-xenon, takluckan, dynaudio samt backkamera eller backsensorer. Får 10% på hela köpet och då har jag inte ens träffat säljaren för att kunna klämma fram någon % till. | |
| ...och jag har en offert framför mig på 387,200 brutto där även dynaudio, ställbart chassie och lite annat smågott ingår förutom det crille82 nämner. Med ramavtal 347 netto. Och då är det mycket kvar man kan kryssa i. | |
|
Saftigt! Bilen ligger ju på 297' så jag tänkte försöka hålla mig kring 30' på utrustning så jag landar kring 300' totalt efter rabatter , helst under. |
|
|
VW är ju ganska billiga att extrautrusta (förutom möjligen xenon) så det är lätt att kryssa för saker när man väl håller på :-) Säljaren jag pratade med rekomenderade faktiskt manuell låda till clubsporten eftersom overboosten endast fanns tillgänglig på några av växlarna. Endast DSG fanns tillgängligt när jag testade. Det som fick mig att skippa den var att den blev lite för mycket tonårsracer, jag kunde inte riktigt med utseendet på den. Börjar väl bli gammal... |
|
|
Vill också ha den manuella och som du säger så är det bra priser på tillbehören. Utseendet gillar jag men förstår hur du tänker, har ju själv en inkommande 40-årskris verkar det som. Fick tvär-nej av frun på att ta mc-kort så det får bli kanske den här då. Har inte riktigt bestämt mig ännu, vissa dagar är det svårt att räkna hem den :) |
|
|
Synd att du missade kampanjen på Golf R, 332' med massa utrustning. Kanske finns några lätt begagnade eller demo. Förmånsvärdet är även justerat till det beloppet, 7,5 PBB. |
|
|
Ja det var det ju men å andra sidan slipper jag höja budgeten ännu en gång. Men absolut, jag har noterat det. Mycket bil för degen där. Är golf r fasligt mycket roligare? Aldrig kört den. |
|
|
Inte kört den men en DSG låg framför mig vid ett rödljus och drog på från stillastående. Den bara flög iväg och greppade extremt bra (4WD). Lät inte riktigt lika gott som min Rocca R dock ;) |
|
| Stod en gråmetallic Golf R hallbil i Malmö förra veckan med rätt mycket options på kampanjpris. Om den inte är såld dvs... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.