AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.287

Ny andrabil med lågt förmånsvärde?

Sida 4 av 5
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du har hoppat V60 Plug-In hybrid i början. Någon särskild anledning? Tycker den är alldeles utmärkt trevlig att köra. Ingen M135 eller Golf R förstås men det var ju inte riktigt i den änden du började ;-)

-------
//Lövet
Verdi
Nä du Lövet, det har spårat ur rätt ordentligt det här. :)

Är inte V60-hybriden snuskigt dyr? Vore iofs praktiskt med en kombi. Ska kolla lite.
Haha, den här tråden fick mig sugen på att beställa en Golf R faktiskt :p.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
@Verdi: Det finns två versioner
D5TE = 163+70hk för 469 brutto
D6 = 220+70hk för 519 brutto
Sedan dras miljöbilspremien av

Båda är i Momentum utförande så halvskinn, xenon, automat, pdc osv

-------
//Lövet
Verdi
Då hämtar jag en M2 på måndag tack vare tips från forummedlem. Vill inte säga vem/var/hur.

Säljes troligen i augusti. Skicka PM vid intresse! :-)
Utmärkt val. Gillar verkligen hur den här tråden gick över styr :)
När allt kommer omkring så är det rent av skittråkigt att sitta och räkna på kronor, bränsleförbrukning eller andrahandsvärde.
Oj Oj, ja den var inte dålig. Den slår ju allt som varit uppe i tråden tidigare iaf :).

@daagis
Själv tycker jag det är halva nöjet att sitta och räkna på sådant :p. Men å andra sidan är ju aktuarie så något är nog fel med mig.
me
364
mephisto
M240i/6 -17
Stort grattis Verdi!

Kommer M135i xDrive kännas tillräcklig efter en sommar med M2? :)
Lyxproblem i så fall.

Verdi
daagis,
Ja visst gjorde den? Tror nog andrahandsvärdet blir helt ok på M2:an. ;-) Men jag gillar att räkna faktiskt. Vill veta vad jag gör på ett ungefär.

bmwOfar,
Nä, det blev rätt hyfsat till slut. Får ett väldigt fördelaktigt upplägg också.

mephisto,
Har inte hjärta att köra M2 i vinter och vill inte ha 3 bilar så jag blir nog tvungen. En M135i xDrive blir nog alla tiders. Känns dock som om 330e får stryka på foten i och med detta. Hehe. :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ett icke-rationellt val. Äntligen!

-------
//Lövet
Självklart gillar jag också att sitta klura och bolla med alla lirare här.
Det är ju vägen fram till sitt nästa köp som är kul.

Verdi
Jo du Lövet, plötsligt händer det. ;) Även om jag själv nog upplevde första Englandsköpet som mer av ett äventyr än det här.
Behöver få in en andrabil framöver. Har inte haft tid att fara omkring och provköra ännu men några alternativ skulle kunna vara: bmw 118i, mercedes a180, polo gti eller renault clio rs.
Bilen ska helst inte vara dyrare än 250k och helst bensin.
Vad säger panelen?

jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Hur många ska åka i den och hur långt?

Tänkte ha den till och från jobbet, 15 mil. Samt när när hustun tar BMW:n. Med andra ord kommer jag vara ensam i den till stor del men det är inget fel om det går in en person till och kanske en golfbag.
Jag beställde själv precis en 118d X-drive M-sport som andrabil. De har bra priser även på dem just nu och det lockade mera med 4 cyl (118i är ju 3 cyl) samt X-drive.

/Anders
Med känsla: Den skulle absolut fungera men då blir jag piskad att ta automat annars är det en direkt otrevlig upplevelse tycker jag. Gillar ju 1-serien skarpt men gick väl i tankar att prova något annat men som alltid landar det på en BMW ändå.

Pratade med säljaren förra veckan och han nämnde att det var kampanj på gång för 118D med Xdrive och skulle skicka över en offert den här veckan.

Vilket pris fick du? Om du vill berätta förstås...

Med känsla: Den skulle absolut fungera men då blir jag piskad att ta automat annars är det en direkt otrevlig upplevelse tycker jag. Gillar ju 1-serien skarpt men gick väl i tankar att prova något annat men som alltid landar det på en BMW ändå.

Pratade med säljaren förra veckan och han nämnde att det var kampanj på gång för 118D med Xdrive och skulle skicka över en offert den här veckan.

Vilket pris fick du? Om du vill berätta förstås...

Vad jag förstår så finns bara 118d X-drive manuell, du kan inte få den med automat. Vi ville ha just manuell, så den passade oss bra då. Med M-sport och lite annat så vill jag minnas den landade på 283 tkr. Ordinarie var väl cirka 50 tkr mera. Jag hade tänkt ta den på privatleasing, men tyckte kostnaden blev för hög så det blev ett traditionellt köp. Den borde få ett bra andrahandsvärde. Tre-cylindrig 118i kändes inte lika lockande.

/Anders
BMW har (eller skall) tydligen avsluta kampanjen på 118i för 209kkr eftersom leveranstiden börjar bli lång på bensinarna.
Därför kommer istället 118d på kampanj med M-sport, tror den kan bli ett bra köp på sikt om man gillar diesel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.