|
|
|
|---|---|
|
Hej kunniga, Undrar om följande fälg och däck kommer passa på min 118d 09:a Fälg info: 5-120 bultc. 31 (ET) 72,5 (CT) Däck fram 225x40x17 Däck bak 245x40x17 Dem verkar ha suttit på en bmw 118 m-sport 11:a Tack på förhand | |
|
Det kommer nog att passa MEN det blir garanterat problem med antispin och antisladdsystemet och kanske även ABS-bromsarna när du har så stor skillnad i rullomkrets fram och bak! Är du säker på att däckstorlekarna är de du skrev? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det är ju ingen skillnad på rullomkretsen, både fram och bak har lika profil (40)? | |
|
Jo, där är skillnad på rullomkretsen. Sen om det skulle funka eller ej kan jag inte svara på. Vet inte varför jag inte kan länka men googla rullomkrets så hittar du många bra sidor för att göra beräkningar. Mvh Kim |
|
|
Jag TROR att det är samma rullomkrets fram som bak då jag TROR att det är 8" i bredd på fälgarna fram och 8,5" på bakfälgarna. TS får gärna dubbelkolla detta men jag tycker det skulle vara märkligt med 2cm bredare bak utan att fälgen är bredare. Sen måste jag säga att det ska väl ändå vara 45 i profil på 17" till din bil?? (och till bilen de satt på innan) Man ser lite bilar då och då som har lägre profil än de ska ha och de ser ju inte vackert ut... Om jag minns rätt så är et31 en del lägre än vad din bil har original men inte jättestor skillnad och förmodligen bara en estetisk förbättring. Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
| 245 går på 8" med och oavsett vilket så skiljer det ju 8mm i höjd mellan däcken. | |
|
Klart det blir skillnad på rullomkretsen. Beräkna hjulets omkrets / utväxling (rulla ner en bit) Länk ca 2,6%skillnad. Vet ej om det har så stor betydelse, men jag hade inte provat kombon. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Jag behöver hjälp för att förstå logiken i hur detta funkar tydligen haha @Lus Varför skiljer det 8mm i höjd mellan däcken? Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
| Profilen är % av bredden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.