|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag har en en helt ny F10 2016 (antar den senaste mjukvaran) och en iPhone 6 som iOS 9.3.1 och som jag förstår det funkar en del saker inte ibland. Detta har jag problem med: - Kan inte läsa mina mejl iDrive. - Kan endast läsa nya sms. - Kan ej svara, radera nya sms som kommer upp i iDrive. - Inga omslag från Spotify (Har hänt att jag inte få upp poster från Spotify i HUD eller multifunktionsdisplay. Finns det andra som har samma problem? Vad är lösningen? Känns som med dessa problem som BMW inte har löst och att CarPlay/Android Auto saknas på kommande modeller så saknar BMW intresse för hur viktigt integration med mobilens funktioner i bilen. | |
| är det med Bluetooth eller ConnectedDrive du kopplar upp det med? | |
|
Bluetooth. Har testat en gång med USB lite snabbt men inte sett någon skillnad. Kan lägga till att jag inte har navigation (har lilla skärmen) |
|
|
Finns en lista på BMW hemsida över vilka telefoner som funkar med vilka funktioner. Tyvärr är iPhone bland de sämsta vad gäller detta. Jag har samma problem. Det funkar helt enkelt inte med iPhone. Finns massor om detta på Bimmerpost forum. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.