AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.125

Bmw 130 2006 erfarenheter av dem

Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Vad har ni att säga om dem ni som ägt en eller gör? Verkar ju vara en rolig bil om än lite trång. Vad har de för brister. Ca förbrukning? Rostar dem som övriga bmw av dessa årsmodeller
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Roligaste bilen jag haft.... Och då har jag ägt 2 M3E30....

Jonas
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
Jag tror aldrig jag sett en rostig e87 förresten.
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Låter lovande hur är komforten i dem? Att dem är små påverkar inte mig i min nuvarande livssituation.
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Finns ju några på blocket iallafall vilken tycker ni verkar vettigast m-sport hade vart kul men inget måste. Prislapp runt 100 tänkte jag kanske lite mer beroende på objektet
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
En fin M-sport kommer stå sej bra i värde.

Min 07a LCI tappade bara 40tkr, 20% på 3,5 år och 1300 mil.
(Sålde den i somras)

Jonas
Har haft min i 6 månader styvt.

Gick från en Corrolla till detta monstret (+ 140hk). Tyckte såklart den var svårkörd precis i början men kom snabbt in i det. Härlig bil, allt från koppling till hur växellådan känns....man kör verkligen bilen.

Det ända jag har är, min bil har tyvärr all (?) utrustning. Elstolar i kombination med taklucka gör att jag sitter för nära taket, är ca 181 cm lång. Men sånt märker/känner du ju själv.

Mvh
Kim
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Jag har en 06:a som gått 16000 mil. Ägt den fyra månader. Just nu på verkstad.

Kul bil med power i. Jag snittar 0,82 landsväg(/småstad. Jag kör 10 mil enkel tur till Danmark varje måndag, då är jag nere på 0,74.

Lätt den bästa och skönaste bil jag ägt. Sen att den strular just nu kan hända vilken bil som helst..

go for it !
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Ok ja de låter ju lovande. M-sport är ju lite mer pengar men är väl kanske värt de egentligen
Jag har i och för sig bara provat med m-paket, säljaren sa att jag kanske tyckte det var för stötigt. I helsike heller säger jag 😀

Satsa du på en med m-paket.
Hade med en kompis som är väldigt duktig förare med för att oxå prova och känna då han kan bilar, sket nästan på mig när han körde.

Med andra ord....m-paket = grym väghållning 👍

Mvh
Kim
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
130i -06 kom med sportchassie från fabrik, så m-sport eller inte, så är det samma rideheight/hårdhet på dem. Om man ska säga något negativt om dem är att de är lite surriga och skulle må bra av en växel till egentligen.
I övrigt - galet underhållande liten bil!
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW 130i M-sport, 1 tidigare ägare, Låga mil Länk ser ganska Nice ut lite mer pengar men mindre mil och m-sport
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Att tänka på är att bilar med skitklädseln som ingick som standard till bla M-sport är helt värdelös. Förarstolen spricker på nolltid. Försök hitta en bil med skinn istället.
Skinnklädsel.....tycker dock det känns som att kroppen andas sämre i skinnstolar. Finns det inte typ nån mocka eller nåt om nu tygklädseln inte är bra?
Eller det är kanske bara jag som är varm i kroppen ☺
Gillar dock att mina stolar har inställbart sidostöd/svankstöd, man sitter som fastgjuten i stolen

Mvh
Kim
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Länk

denna har väl vanlig skinn klädsel som jag förstår det dvs inte halvskinn. Import bil dock men har haft en hel del import bmw tidigare så ser inte nån direkt nackdel eller vad säger ni. De enda ja kan komma på är väl att vevhus vent inte är i kalt lands utförande
ju
84
jungleland
BMW M140i man
Jag hade en -07a under drygt ett år. Helt problemfritt ägande, körde ca 2000 mil med en snittförbrukning på ca 0,8 l/mil (mycket pendling till jobbet).
Den tappade 10tkr på den tiden.
Väldigt rolig bil, bra klipp i motorn, speciellt stark botten. Är piggare en min nuvarande Alpina B3 under 4000 rpm.

Den du länkar till ser fin ut, men lite dyr med tanke på miltalet.
Jag vet att min gamla bil såldes förra året för 95tkr med ca 11500 mil.
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Ok ja de låter bra van med v8 bmw som ja kör nu så stark från botten är ettnkrav mer eller mindre. Förbrukningen låter faktiskt ganska rimlig me tanke på att de är en så pass kul bil
Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Blev det nån 130...?

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.