|
|
|
|---|---|
|
Min cab ska bli befriad från de hemska RFT-däcken. jag var inne på nya Michelin PS4 men så provade jag en kompis fälgar med PSS och dom var ju nice... Bilen är ju en cab och används sparsamt till jobbet när solen skiner och till glasskiosken ibland :) Känns som om PSS är lite överkurs då... finns det nån fördel med PSS mot nya PS4 för mitt ganska gubbiga användande... Prisskillnaden är försumbar. (Visst jag gasar ju lite ibland förstås...) /Jonas | |
|
Är det ingen som fått på nya pilot sport 4 som kan ge lite feedback? Super sport får ju mkt bra kritik... Men jag är nog mer ute efter ett sportigt däck än ett sportdäck... Jonas |
|
| Skiljer det något i hållbarhet mellan de två? | |
|
Nmjae... Vet inte, spelar inte mej så stor roll heller... PSSen ska väl ha ganska dåligt våtgrepp dock. Lutar nog åt PS4or nu när jag läser recensioner... |
|
|
Beställde Pilot sport 4 igår, 225-40/18 + 255/35-18. /Jonas |
|
|
Längtar tills jag kommer hem från semestern och får provat mina..... Tror dock Ps4 är ett bra däck om man ser till vad man kan hitta i recensioner. |
|
| Gick från 225/45R17 resp. 225/40R17 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 tillverkade sent 2014 till 225/40R18 resp. 255/35R18 PS4. Jag var mycket nöjd med GY F1 men PS4 är än bättre. Har inte hunnit köra så många mil men jag tycker nog PS4 greppar bättre utan att komforten blev märkbart sämre fastän jag gick från 17” till 18”. | |
|
Gött att du blev nöjd....hoppas dom presterar i både vått och torrt. Kör nu försiktigt 😜 Mvh Kim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.