|
|
|
|---|---|
|
Hallå, motorn läcker lite olja under ventilkåpspackningen.. Det första man tänker är att packningen är dålig men finns det någon risk att det beror på vevhusventilationen? Hur kan man enklast kolla om det är igensatt? mvh | |
|
Nja.. läcker det under ventilkåpan så är nog packningen kass oavsett om vevhusventen är igensatt eller inte. Är det igensatt är ju risken dock större att det har orsakat läckaget. Ventilkåpspackningen är billig och går snabbt att byta. Bytade på min för nårra veckor sedan och packningen var riktigt hård och bröts i massor av småbitar när jag skulle ta av den från kåpan. Inget ovanligt på dessa. Lossa slangen som sitter med en plastkoppling på ventilkåpan så kan du se om det är "gegga" i den.. du kan också ta bord luftburken och sen komma åt att få bort slangen nere på oljesticksröret.. där brukar det sitta en massa "gegga" och stoppa upp venten. |
|
|
Det får bli ett byte av packningen så får jag försöka ta mig en titt under motorhuven för att se om vevhusventen är igensatt. Är det denna slang du menar? Länk Tacksam för svaret :) |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hej, Länken du har där funkar inte (åtminstone inte för mig). Men delen du söker har originalnummer 11157532649. Anders |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.