|
|
|
|---|---|
|
Som rubrik lyder. Helt pålötsligt tappa bilen halva motorn. Går bara på 4 cylindrar. Har gjort komptest, kollat tändspolarna samt bytt stift. Hittar inga fel där. Var går jag vidare? mvh | |
| Lyser motorlampan, finns det några felkoder? | |
| Kommer där gnista ifrån tändstiften då? | |
|
Tack för svar. Motorlampan lyser ej. Felet uppstod då jag fick felkod på luftmassemätaren, i samband med att den byttes bytte jag även packning till styrservo. Bilen fick bra ett par uppstarter sen bara lade högra sidan på motorn av. vänster sida tänder alla cylindrar, höger sida är alla stoft blöta/sotiga. Som sagt ingen motorlampa lyser inga felkoder kommer upp som den är nu. Kommer ingen tändgnista från stiften på den sidan. Vart går jag vidare ? |
|
| Märkligt. Om du sätter över en spole ifrån fungerande sidan. Någon gnista då? Hur kollar du gnistan lägger stiften nära motorn ? | |
|
Fel av mig, att stiften inte tände var ett antagade pga att de är sotiga/dränkta. Ska kolla noggrannare ikväll om de verkligen tänder eller inte. men eftersom det bara är en halvan som är ur funktion, känns det som det är någon styrenhet som felar? eller har jag fel... tycker ju ojämnheten borde legat på olika cylindar och inte alla på ena motorblocket. :/ är iaf tacksam för all hjälp. |
|
| Hur kollade du så att alla cylindrar är döda då? | |
| Drog den slutsatsen av att de fyra stiften på V sida är gyllenbruna och ser ut som de ska, med de på högersidan är Sotiga/blöta. Och det känns att bilden tappat fler en 1 cylider, rystar kraftigt!" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.