|
|
|
|---|---|
| Hej. jag har en e34 96a som rattlåset har slutat fungera på. Jag undrar om det bara är att köpa ett nytt tändningslås eller hur ska man göra? :) | |
| Eller finns det något sätt att fixa det på och isf hur ? :) | |
|
Hej, Rubriken säger "rattlås", medan texten också talar om "tändningslås". Jag antar att det handlar om det senare? Sök i så fall här i forumet på t ex "tändningslås NEAR e34", så får du några ingångar. /Lennart |
|
| Ja precis, tänkte att dom satt ihop. Men går det att köpa nytt rattlås utan att byta ut tämdningslåset? Jag ska ta en titt i dom andra forumen också tack för svaret! :) | |
| Och föresten hur söker man i forumet? | |
|
Sökfunktionen hittar du högst upp, ovanför trådstarten. [Sök inlägg] står det. Klickar du där, får du samtidigt också veta hur du bör/kan formulera sökningen. Jag är inte hundra på hur det förhåller sig med just E34, men jag skulle väl tro att samma system gäller för flertalet "mellangamla" BMW. Nyckeldelen, "låset", är skild från el-kontakten och båda kan bytas/köpas separat. /Lennart |
|
| Tack så mycket! Kollade runt lite bland trådarna men de verkade inte va som som besvarade min fråga. Jag har nu plockat bort tändningslåset och problemet är att rattlåset inte går i. Så jag vet inte om det går att byta ut rattlåset separat eller om jag måste köpa rattlås och tändningslås tillsammans. Och om jag måste köpa nytt tändningslås om det måste kodas och hålla på? | |
|
Hej, Jag kan inte tillräckligt mycket i detalj om detta. Vi får hoppas att någon annan tar över. Men någon kodning torde inte behövas vid byte av tändkontakten. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.