|
|
|
|---|---|
|
Hej Tänkte nu byta min 530dt-01 och 57000 mil drygt. Vill då ha en liknade bil med sexa. Vad är det för skillnad på motorn i 525 (fram till 2011) 530 och 535? Alla är ju på 3 liter med olika hästkrafter. Kan man lika gärna köpa 525, 530 och elektronisk få mer hästkrafter eller är det annat som skiljer? | |
|
Nej det skiljer en del i hårdvaran. 535d har bland annat dubbla turbo. Det är olika växellådor också. ------- //Lövet |
|
|
trodde alla dom modellerna hade samma växellåda (aut) den 8 växlade |
|
| De går att optimera dem i olika nivåer men du kan inte få 535d prestanda ur en 525d, kolla vtech.se för exempel. Fördelen med 525d är att den saknar swirlflaps. | |
|
Vilken årsmodell är det du är intresserad av egentligen? Tolkade ditt inlägg som e61 men du kanske pratar f11? ------- //Lövet |
|
|
japp, tänker på 525dt 2011 eller en 530dt 2012-2013 Finns det någon modell som rekommenderas? Ser inte så stor skillnad mellan 2011 och 2013, fast det kanske det är? Vad är swirflaps? |
|
| Jag köpte en 530xdT -12 258hk motorn, funderar på att lämna in den för optimering hos svensk motoroptimering. Det skulle ge 305hk och 660nm. Håller växellåda och allt annat? Vad har 535:an annan växellåda och drivlina? | |
|
hej Ethum Jag vet inget om detta, är själv nyfiken på skillnaden. Någon annan får svara |
|
|
@tobbemal Tja! Jag var i samma sits dom dig för ett tag sedan. Kollade på 525D -11(för att få 6:an och komma undan lite billigare) eller 530d. Det blev en 530xdT eftersom 525D med 6:an inte går att få med x-drive, bara turboversionen som har xdrive. Men en fråga kvarstår, motoroptimera eller ej! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.