|
|
|
|---|---|
|
Har på senare tid upplevt styrningen i min E92 320d som oprecis och väldigt lätt, framförallt kring mittläget. Den känns sladdrig i brist på bättre uttryck och saknar det typiska "BMW-motståndet"... Är det någon som upplevt samma sak eller vet vad det kan bero på? Tack för input! | |
|
Har du efterdragit efter senaste däckbytet - så inga bultar är lösa? Nästa man tänker på är väl hjulinställning som ändrat sig efter körning mot kant eller i grop eller liknande, |
|
| Bultarna tycks sitta som de ska. Har däckskifte inbokat på tisdag, ber dem göra en hjulinställning i samband med detta. Väldigt skönt om det skulle vara så enkelt :) | |
|
Annat jag kom att tänka på är lufttryck. Jag flyttade för några år sedan, och kollade trycket på en annan mack än vanligt - och alla däck var precis 4 hg för lite i varje däck. Har aldrig haft så stor skillnad mellan koll - så jag gissar att jag tittat på fel skala - lb istället för pascal eller bars. Inte en chans att däcken ändrat sig så precis på alla hjulen. Det jag tänkte på var ju att bilen kändes mer lättstyrd då däcken hade 4 hg mer - förståss. Så kanske är det ännu enklare än man trodde - men kanske inte mer oprecis känsla, bara lättare. Sedan olika dimensioner vinterdäck mot sommar är en faktor också. Smalare däck, ofta på vintern, är lättare att styra. Sedan har av någon anledning däckfirmor tendens att köra in 2.7-3kg i varje däck - trots att jag bett om vad tabellen i dörren säger. Envetna typer som tror de vet bäst - jag vet att högre tryck blir mer vägljud t.ex - vilket inte är trevligt. Drar lite mindre bensin - men mer ljud. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.