|
|
|
|---|---|
|
Har ett märkligt problem med kliman. Har haft bilen ett par år och jag har tyckt att ac har blivit sämre. Ok en mindre läcka tänker jag... Nu märker man att om jag har Auto på kliman och väljer det kallaste så blåser det inte mycket till kalluft.....det kommer nästan varmt. även fläkten lever sitt egna liv.. Men.... om man trycker in snöflingan på maxkyla då kommer det polarkyla..... Alltså acc levererar ingen kyla, fläkten verkar lite okontrollerad. Är det tempgivare till kliman som spökar?? | |
| Kan det vara en inställning i Idriven? Finns en inställning för om den ska värma eller kyla luften utifrån. | |
|
Uppenbarligen har du funktion på kylan men ej styrningen. Testa och dammsug eller blås vid gallret för temperatursensorn. Det kan vara fullt med damm på den så att den ger fel värden. Hade det en gång på en e39. BMW Solnas lösning var byte av komplett styrenhet för 4000 plus arbete. Novation tipsade om att sätta dit dammsugaren så var det fixat. Utan kostnad. Eller om det som på e39 en är liten fläkt som förmedlar kupeliften till sensorn så kan det bero på att den stannat. Men då borde resultatet bli tvärtom. |
|
|
ZIP... hittar ingen inställning för den funktionen. Mats... intressant, ska ut och dammsuga nu! |
|
| Välj Climate i grundmenyn. Sedan air distribution. Där kan du välja hur du vill ha din luftmix. Som förr i tiden med ratten/vredet mellan luftutblåsen. Rött el blått i olika effekt. | |
| Måste inte snöflingan vara intryckt för att ACn ska vara igång? | |
| Tumps har rätt. Steg 1 är att ha snöflinga intryckt. Då är Ac på. | |
|
Tummps och Mats är riktiga genier...... Självklart är ac på, men det finns en extra snöflinga som det står max på, det är den jag menar. Har dammsugit i sensorgallret utan bättre resultat. |
|
|
Hade du varit tydligare i din första frågeställning hade du fått andra svar. Är det varmt i bilen när du ställer din kyla på lägsta, eller är tempen ungefär densamma i bilen, som du ställt på accn? Har du korrekt inställningar i I-drive? Vilket autoläge har du? Low medium eller high? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.