|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har nyligen köpt en BMW 330i e46. Åkte och provkörde bilen och allt kändes bra och bilen köptes. På hemvägen (ca 4 timmars resa) stannade vi till efter cirka 3 timmar och jag hörde då ett klickande ljud från motorn när jag klev ur bilen. Har läst runt lite och det verkar som att det är ventilerna som spökar. Att detta kan bero på att man användt sig utav fel olja eller slarvat tidigare, ägaren innan ägde själv en verkstad så att han inte skulle ha tagit hand om bilen verkar ju lite skumt. Mina tankar går då i att man har användt sig av en sämre olja kvalitetsmässigt. Det jag undrar är om NI tror att detta ljud kommer försvinna om jag byter ut till en högklassig olja av rätt märke, eller tror ni att en ventiljustering kommer att behövas göras. Och isåfall vad ligger en sådan operation på i pris ungefär. Jag undrar även om det är nå farligt att köra bilen just nu. Hittade en annan tråd med ungefär samma problem men då var de en e36 som krånglade, där hade användare skrivit att det inte är farligt så tillvida att de inte börjar låta mer eller att de börjar slamra. Är inte jätte duktig på bilar, men försökte uttycka mig så bra som möjligt, hoppas ni förstår vad mitt problem är. Tack på förhand! Mvh Andrée | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.