|
|
|
|---|---|
| Tjenare! Jag har Ett problem med min BMW m54b22. Den går väldigt oroligt på tomgång, lägger felkoder på misständning på alla cylindrar, gränsvärde bränsleinställning bank 1&2, luftmassemätare felaktig signal givarkrets, bränslejustering bank 1 gränsvärden överskriden. Jag har provat att byta luftmassemätaren men har inte blivit någon skillnad. Har tänkt lite på vevhusventilationen men går ännu sämre när ja uppnar oljelocket vilket brukar tyda på att inte vevhusventilationen är igensatt. Någon som har någon idé om va de kan vara? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har du provat att spraya startgas runt slangar och insug för att söka tjyvluft. Ligger väl en slang under kåpan vid spridarna längs med motorn som brukar murkna och ta tjuvluft. Hoppas du provade med en originalfabrikat avluftmassamätare, billiga noname funkar sämre än en trasig original. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Har sprayat med startsprey och bilen gick upp i varv så plockade bort slangarna och kollade om de fanns nåt "synligt" hål men hittade ej något så satte ihop det igen. Men sprutade dock inte med startsprey efter så får göra det igen. Jag tästade med en ny luftmassemätare, original. Tack får svar! ☺️ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.