|
|
|
|---|---|
|
Nu var det några år sedan jag ägde en roligare bil. Det har blivit dags igen! Jag har vid ett par tillfällen tidigare varit sugen på att köpa en E39 M5, har alltid gillat den modellen skarpt och har tidigare ägt en E39 525 som jag har supernöjd med. Nu är min budget dock något större så jag kan även köpa en E60 M5 eller kanske till och med en M6. Valet är Ohyggligt svårt!!!! Min tanke är att äga bilen i ca. 2år, då jag efter det skall flytta utomlands. Så jag behöver även ta en framtida försäljning i beaktning. Hur är era erfarenheter till kring detta? Först tar jag gärna emot tankar och resonemang kring de 3 modellerna. Sedan hur lätt/svår-sålda är bilarna sedan? Vad tror ni om värde-tapp? E39 har ju stått sig ganska fint de senaste åren, men får folk verkligen sålt dem till priserna kring 100k+ ? En E60 för runt 250k, vart landar den om 2 år? Om jag importerar en själv, är det sämre ur framtida försäljningssynpunkt? Tack för hjälpen | |
|
Avseende värdeminskning så är ju självklart m5 e39 att föredra. Riktigt fina m5 e39 blir nog inte mycket billigare än de är nu. M5 e60 tycks hålla sig bra i värde, men frågan är om inte det snarast beror på att det är så billigt att låna just nu.. Mitt tips för en god affär: Köp den finaste m5 e39 du kan hitta. Njut av den i två år, sälj sedan med förtjänst till Tyskland. :) (Kolla priserna på lågmilade fullservade m5 e39 på mobile...) /Mats |
|
|
En fin svensksåld M5 E60 står sig troligen mycket bra. Problemet är att de med få mil på mätaren börjar ta slut. Bilar med 13 000 mil eller mer verkar vara dyrare nu än förra våren så de verkar ha börjat vända för modellen. En lågmilad -05 är betydligt dyrare i år än för två år sedan. Startat upp min idag och förstår varför de verkar ha stannat upp i pris och vänt. Sanslöst fina bilar med underbar motor! |
|
|
Tusen tack för era svar. Det tål att tänkas på lite till. Jag tror det lutar åt följande: Hittar jag en prisvärd E60 med lågt miltal så kör jag nog på den. Men jag kommer definitivt hålla ögonen öppna för en E39. Det blir tyvärr ingen affär för än runt maj-juni. Förhoppningsvis skenar inte priserna frammåt sommaren Fler tankar mottages gärna :) |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
mitt stalltips är kolla upp bilen på alla sätt du kan, så det är en bra bil. Jag tror ju själv att en bra bil med rätt historia som är importerad från tyskland är bättre än en med suspekt historia som är svensk såld. |
|
Det tror jag verkligen också!! Jag tycker det är löjligt att höja svensksålda bilar till skyarna enbart för att de är från Sverige. Samma gäller ju miltal och årsmodell. Inget av dessa saker säger ju något i sig självt. Dokumentation och helhet är väl det man bör bedöma. Det enda problemet är ju folks fördomar mot tex. Import som kanske försvårar en försäljning? Fast om man har alla papper och historik i ordning så kanske imte det blir ett problem |
|
| Är väl bara så enkelt att det är lättare att följa en bils historik om den är svensksåld? Tyckte att det var nog så besvärligt ändå att ringa upp tidigare ägare även om den bilen var svensksåld. Knepigare att ringa Italien, Tyskland eller annat land. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.