AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
775

540 IA 2001 Backspegel

Nån som vet hur jag tar isär Vänster Backspegel?Bmw 540ia 01:a
Ock är det nån som vet om det finns simkortsläsare bak,finner ingen ock i luren fram funkar det ej!
Mvh Janne

Hej,

Glöm inte att det finns en sökfunktion här. ;)

Simkortet:
Länk

Spegeln har säkert också behandlats tidigare, men jag tar det så här, som jag t r o r att jag gjort (men kanske blandar jag ihop bilar).

På spegelglasets baksida sitter en plastring, dia ca 50 mm, som låser fast i motsvarande ring i själva mekanismen med hjälp av en vridbar låsring. Tilta spegeln uppåt så mycket det går, stoppa in en skruvmejsel underifrån och vrid låsringen någon cm - minns inte åt vilket håll, men det är lätt att prova sig fram - så kan du dra ut glaset.

Sen är det bara att skruva sig vidare in i mekanismen.

/Lennart
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Sitter en liten "tagg" att peta på i nederkanten i springan mellan spegelglaset och kåpan. Då vrids låsningen och glaset släpper.
Glaset är svindyrt så var försiktig så du inte tappar det.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Tack för dom Tipsen :-) ock jag vet det finns en sök funktion,men jag finner ingen simkortsläsare bak på min det var därför jag frågade.
Mvh Janne

Simkortspringan i telefonmodulen är inte alldeles lätt att se. I ena kortänden och alldeles i kanten, om jag minns rätt. Bara en springa utan någon direkt indikation på vad det är.

/Lennart
Fanns ingen simkortsläsare bak på min bil!Ock fram sitter det en trådlös lur med simkorthållaren iunder men har provat flera simkort men inget har funkat!Vad göra? Mvh Janne
Hej,

Googlade "bmw 540i 2001 cordless phone" och fick (naturligtvis) många träffar. Jag hittade ingen som ger ett riktigt klockrent svar, men den här, liksom många andra, nämner "telefonmodul i bagaget".

Länk

Många verkar ha svårt att få den trådlösa luren att "para sig" med huvudenheten, det är inte något sådant problem du har? Här tar man upp bl a det. Observera att en och annan E38 smyger sig i dskussionen.

Länk

På min E38 (med trådad lur) sitter telefonmodulen innanför vänster bakskärm, tillsammans med navigator, CD-växlare mm. Telefonenheten har måtten ca B10*L22*Tjl2,5 cm. Den sitter lodrätt monterad innanför videomodulen, är svart och har i bakkanten på kortsidan en springa för SIM-kortet med ett litet urtag för tumgrepp.

Bild: Länk

Men du skall kanske starta en ny tråd med rätt rubrik, så är det större chans att du lockar till dig rätt personer att svara.

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.