|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet hur jag tar isär Vänster Backspegel?Bmw 540ia 01:a Ock är det nån som vet om det finns simkortsläsare bak,finner ingen ock i luren fram funkar det ej! Mvh Janne | |
|
Hej, Glöm inte att det finns en sökfunktion här. ;) Simkortet: Länk Spegeln har säkert också behandlats tidigare, men jag tar det så här, som jag t r o r att jag gjort (men kanske blandar jag ihop bilar). På spegelglasets baksida sitter en plastring, dia ca 50 mm, som låser fast i motsvarande ring i själva mekanismen med hjälp av en vridbar låsring. Tilta spegeln uppåt så mycket det går, stoppa in en skruvmejsel underifrån och vrid låsringen någon cm - minns inte åt vilket håll, men det är lätt att prova sig fram - så kan du dra ut glaset. Sen är det bara att skruva sig vidare in i mekanismen. /Lennart |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sitter en liten "tagg" att peta på i nederkanten i springan mellan spegelglaset och kåpan. Då vrids låsningen och glaset släpper. Glaset är svindyrt så var försiktig så du inte tappar det. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för dom Tipsen :-) ock jag vet det finns en sök funktion,men jag finner ingen simkortsläsare bak på min det var därför jag frågade. Mvh Janne |
|
|
Simkortspringan i telefonmodulen är inte alldeles lätt att se. I ena kortänden och alldeles i kanten, om jag minns rätt. Bara en springa utan någon direkt indikation på vad det är. /Lennart |
|
| Fanns ingen simkortsläsare bak på min bil!Ock fram sitter det en trådlös lur med simkorthållaren iunder men har provat flera simkort men inget har funkat!Vad göra? Mvh Janne | |
|
Hej, Googlade "bmw 540i 2001 cordless phone" och fick (naturligtvis) många träffar. Jag hittade ingen som ger ett riktigt klockrent svar, men den här, liksom många andra, nämner "telefonmodul i bagaget". Länk Många verkar ha svårt att få den trådlösa luren att "para sig" med huvudenheten, det är inte något sådant problem du har? Här tar man upp bl a det. Observera att en och annan E38 smyger sig i dskussionen. Länk På min E38 (med trådad lur) sitter telefonmodulen innanför vänster bakskärm, tillsammans med navigator, CD-växlare mm. Telefonenheten har måtten ca B10*L22*Tjl2,5 cm. Den sitter lodrätt monterad innanför videomodulen, är svart och har i bakkanten på kortsidan en springa för SIM-kortet med ett litet urtag för tumgrepp. Bild: Länk Men du skall kanske starta en ny tråd med rätt rubrik, så är det större chans att du lockar till dig rätt personer att svara. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.