|
|
|
|---|---|
|
Ja då har jag haft nöjet (oturen?) att få testa Run flat däcken. Fick punka på 120 motorväg i vänsterfilen, flipperspel i displayen med varningar men kände inget onormalt så fortsatte ett tag till i 120+ men efter ett tag kände jag att bilen drar till höger så jag stannar vid första bästa avfart. (har då kört ca 1-2 mil) Höger bak är halvplatt och varmt så det ryker om det men beslutar att försöka köra de 8 milen hem. Väl hemma så är det bara att erkänna att rft funkar som det är tänkt och jag som klagat på spårkänslighet och buller....men trots det har jag beställt 4 nya ej rft | |
| RFT är djävulens påfund. | |
Jamtime |
Skönt det gick bra för dig! Punka i 120 låter inte roligt! Haha, finns fler påfund av djävulen. Lågrofil exempelvis. Vi är rätt fåfänga, för lågprofil däck är väl det som sabbat komforten mest av allt. Men många tycker det är snyggt, och betalar priset. Men en livförsäkring till kostnad av lite mer buller, nänä.. =) |
| Var däcket fortfarande reparerbart efter hemkomst, eller får det bli ett nytt däck? | |
| Rft är inte reparerbart-ska bytas om det körts tomt. Däcken har väl bara en fördel och det är just precis det Black Edition har gjort-punktering i hög hastighet. | |
| Har haft 2 st punkteringar och lagat RFT-däck. Inga problem att laga. Om man kör långt med trycklöst RFT-däck så säckar membranen som bär däcket ihop, då måste däcket bytas. | |
|
Däcket är skrot, att jag överhuvudtaget chansade på att köra hem var för att tror att däcket redan var förstört första gången jag stannade, så varmt som det var då, för det andra så hade de gått ett bra tag och det var ändå dags att byta snart. Nu blir det 4 nya ej RFT, det har jag bestämt sen tidigare, men kan inte låta bli att fundera lite hur den här punkan varit med vanliga däck. |
|
| Var det "typ en pyspunka" eller mer en däckexplosion? | |
| Däckexplosion var det inte men knappast heller pyspunka, luften måste ha gått ur däcket ganska fort, var helt lufttomt när jag stannade. | |
| Om punkan är i slitbanan och man ej kör för långt eller för fort går det oftast utmärkt att laga, gjort 2 ggr med gummiplugg på Vianor. Mvh | |
|
Har också lagat, faktiskt samma däck som punkterade nu, pluggen sitter kvar inga problem med den men nu är det ett nytt hål stort nog att trycka in en normalstor skruvmejsel utan problem. Tror nog som sagt att jag dödade det däcket redan på motorvägen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.