|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte nyss en e46 320, bilen är väldigt fräsch i helhet. Dock så har tidigare ägare bytt framskärmar och sprayat dom på plats utan att maskera huven.. Så huven är fullt med prickar av sprayfärgen som täcker ca 50% av huven. Hur ska jag göra för att få bort detta? Har försökt med att enbart polera, men utan vidare resultat. Går i tankarna om att våtslipa ner huven och sen polera, men är ganska nollställd när det gäller sånt. Vad tror ni? Mycket tacksam för hjälp!! MVH. | |
|
Clay(lera) marknadsfördes väl först som "overspray clay" när det begav sig och bör vara väl lämpat för detta ändamål. Testa med en aggressiv variant, kanske Länk ? Om det inte fungerar är det nog bara våtslip och polering som återstår. |
|
|
Har man varit så seriös med maskeringen är det garanterat 1k sprayburk det är lackat med. Går att ta bort med en trasa blöt med t-röd alt. thinner. Ta de lite försktigt och prova på liten yta så att inte huven är lackad med samma färg för då försvinner all färg :-) Sedan kan man polera lite lätt efteråt och vaxa lite. Ge dej inte på med våtslip för då har du å göra läääänge om du inte vet vad du gör och har rätt utrustning för polering. |
|
|
Jag fick min båt klottrad. Tog polermaskinen och carnubawax - allt försvann! |
|
|
Tack för tipsen!! Så våtslip är ingen idé då? Har provat att enbart polera men färgen sitter kvar ändå.. Blir bara en "glansigare" finish men färgen är i princip den samma som innan. Ska pröva med t-röd som Nop föreslog. Vad finns det annars för lösningar? Tack för hjälpen! Mvh |
|
|
Våtslip kräver en vettig roterande maskin till efterarbetet. Och det är lätt att göra bort sig. Clay/Lera som redan föreslagits är ju till för att ta bort föroreningar/ojämnheter i lacken. Ett mildare alternativ till våtslip. Testa det om inte thinner fungerar :-) Sedan polering/vaxning! |
|
|
Aceton och vaxa efteråt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.