|
|
|
|---|---|
| Hej, jag funderar på en e34 520 den ligger ute för 10 000kr och är obessad den hade 3st 2or som var fel på styrlåset kostar ca. 500kr begagnat, bromsröret fram skadat och halvljusen står för högt. Den går bra i motor och låda enligt honom den har gått runt 21 000mil. Är det värt det? Är det någonting speciellt som man ska titta på när det gäller e34or tex rost på några vanliga ställen, bussningar eller liknande? Mvh Jakob | |
|
Det är inte värt det om inte den har väldigt speciell utrustning eller är superfin i övrigt. Bromsrör går oftast på 2-3tkr att fixa. Har du sett och provat bilen? Jag har en extremt fin 520i E34 och har tänkt ta lite drygt det dubbla om man får 10tkr för denna "skorv" får jag höja till 30tkr:). Kolla rost i trösklar framför allt om den har Executive-paket/M-paket. Framskärmarnas nederdelen kan saknas helt om den har kjolar. Andra ställen är bakom bakstötfångaren i golvet, hjulhusen bak och alla karossdelar. M20 motorn har kamrem i motsats till M50. Jag hade inte köpt en kamremsförsedd E34a om den inte är extremt fin. Du får även kolla allt annat, stötdämpare, att den är servad, koppling/automatlåda okej skick. Bilarna är i början på juni minst 20år gamla så vad som helst KAN vara dåligt. Köp ett bra exemplar det är billigast och roligast. E34an är en underbar bil. Jag har idel lovord till modellen. Har ägt 11st och har 5st kvar:). Har du mer info om ditt tilltänkta objekt eller frågor i allmänhet bara skriv! Mvh Stephan |
|
| Jag ska åka och kolla på bilen imorron se hur den känns och så. Det är en 95a så det sitter m50 i med manuell låda. På bilderna så såg det bara ut som lite ytrost nere i dörrkanterna. Men man ser ju inte hur det igentligen ser ut på bilderna så ska kolla imorron på trösklar och skärmar m.m. Den såg väldigt fräsh ut i lacken annars. Men ska försöka pruta på den om det blir så att jag ska köpa den, eftersom att det är lite saker att fixa :) | |
|
Det är en 96a, säljaren har dålig koll. Den har Executivekjolarna = kolla trösklar och framskärmar. Han har dessutom bara ägt den sedan december samt den har varit besiktad utan att klara bedömningen vid tre tillfällen!! Länk jag hade inte ens bemödat mig med att åka och titta. Så här ser en fin 520i-95 ut Länk sådana hittar man i princip inte i Sverige, men för 10tkr ska du få en besiktad och körklar 520i E34. Jag sålde för 1,5år sedan en sådan 518i Executive-95 med skinnklädsel, nytt avgasystem, ny kylare med 16" original Executivealufälgar och sommardäck samt 15" stålfälgar med vinterdäck och original hjulsidor, den gick för 11500kr. Den var krockfri! Alltså 10tkr är alldeles för dyrt för den Oxfordgröna. Länk Från transportstyrelsen: Registreringsnummer GFN441 Fabrikat BMW 520I Handelsbeteckning Uppgift saknas. Fordonsstatus Påställt (2015-07-21) Färg Grön Fordonsår 1996 |
|
| Jo jag tycker också att det känns dyrt men om man kollar på blocket (just nu) så ligger bessade och fräscha 520:is ute för typ 15 000-20 000kr och dom flesta har då ändå gått ganska så långt. Vad skulle den oxfordgröna vara värd ungefär? 6tkr? | |
|
Denna 518i Executive-95 är ett mycket mycket bättre köp för ca 10tkr Länk samma ägare de senaste 5åren, besiktad till sista november, ny ljuddämpare, stötdämpare (gör att jag minns att min 518i också hade det). Du kan troligtvis köra utan att lägga en spänn på ett bra tag, medan med 520in får du knappt köra hem den och måste investera både tid och pengar. Du behöver troligtvis inte byta dä'ck heller på 518in. Finns det vinterdäck till 520in? En obesiktad bil med fel både på rattlås och bromsrör tycker jag är värd vad det kostar att fixa fel och möjligtvis en slant till. 6tkr tycker jag är för liten marginal mot vad det kostar att fixa, lämnar du in till en mindre verkstad går det väl på minst 4tkr. Det finns andra E34:or, denna 525iX 5vxl Touring tycker jag också är ett bättre val än 520in Länk samma ägare i 5år, besiktad till sista juni (litar han på bilen är det smart att besikta den till juni-17) trevligare utrustning och roligare motor. Det finns ytterligare exemplar, får du 520in för 2-3tkr och kan mecka själv eller känner folk då är det ett lite annat läge. Men 10tkr för ett exemplar med dem felet utan att något står ut. Nej! Hade det varit kompisens 520i M-sportpaket med samma miltal, skick och fel för 10tkr då hade jag sagt KÖP NU!! Länk |
|
| Joo 518i såg faktaikt frächare ut med typ samma pris och den bara ju bessad. Men är inte 29 000mil mycket, jag har ingen aning men det känns mycket. Sen undrar jag hur slö en 518i är? För 115kh känns inte så mycket? :) | |
|
Det är skicket som spelar roll. Min 520 som jag kört 1000mil har nu 27300mil bakom sig. Den 518 jag hade 2014 hade rullat 22000mil och var många nivåer sämre. Så med erfarenhet från många olika bilar. Mil spelar en liten roll medan skick spelar en jättestor roll. Både 518i och 520i är trötta bilar (är van vid 540i/6) är motoreffekt viktigt hade jag satsat på minst 525i, därav länken till manuella iXen. Både 518i och 520i är helt okej standardbilar. Trivs med 520in och var tillräckligt nöjd med 518. En kompis har 518i M43 som bruksbil efter haft en 518g i flera år. Han är nöjd. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.