|
|
|
|---|---|
| Jag är nybliven BMW-ägare och skulle vilja ha tips på var man köper reservdelar billigast och bäst. Hade en Mercedes tidigare och beställde i stort sett allt från TE Taxiteile i Tyskland. Finns det någon liknande för BMW? | |
|
Länk |
|
| Hova.com | |
| Länk är populära | |
|
Utöver redan nämnda så brukar jag köpa från reservdelar24, Atp-autoteile.de, eBay osv. Viktigt där är dock att veta vad man beställer eftersom det kan finnas mycket skit. Kommer nog bli tvungen att köpa länkarmar till min F11 nu snart och där blir det nog reservdelar24, de har Lemförder för knappt 900 SEK, (nedre bakre, framaxeln). Vet att nån skrivit här på forumet att Lemförder skall vara original med "bortslipade nummer". Mvh, Björn |
|
| Länk Snabba och bra priser men "dyr" frakt. | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Autoteilemann.de köper jag. Och Reservdelar24. Även en hel del eBay.de. /A |
| Tack för alla tips! | |
|
Kolla in autopartsmarket.eu Ruskigt bra priser, men eftersom jag inte har handlat där själv än,så kan jag inte säga något om service och leveranstider. Företaget verkar vara Polenbaserat men med svenskt telefonnummer. Ska testa det vid nästa beställning. |
|
| Mja...ATE bromsskiva fram till E39 är över 1000 kr dyrare än hos Autoteilemann.de...Förvisso kommer jag aldrig (mer) handla hos Autoteilemann.de men det är en annan historia...Skivan är även billigare hos tex reservdelar24.se men då med bara ca 300 kr...Så autpartsmarket hör till de dyrare iaf när det gäller denna artikel... | |
|
Jag har tittat på framvagnsdetaljer och stötdämpare av kvalitets märken,och där ligger dom klart bättre till. Men som vanligt så gäller det att vara prismedveten och jämföra de olika och räkna in frakten också. |
|
| Jag blev lite nyfiken på vilken bromsskiva du tittat på eftersom den dyraste ATE skivan jag hittade till E39 med oe-nummer 34111165859 kostar 867,41 kr. | |
| M5 E39....Autoteileman ca 1900,Reservdelar24 typ 2500, "polska firman" typ 2850... | |
|
Kör man M-sport är det tydligen ännu viktigare att jämföra priser😉. Men till standardchassie är lemförder länkarmar och Sachs dämpare billigare där, och frakten är hyfsad också. |
|
|
Dax att byta bromsar på en 320d 2013, och jag kollade ett bromskit på mekonomen och de kör med ATE delar. Skivor 795 X2 = 1590:- Belägg 963- Handbromsbackar 503:- Sensorkabel 99:- (Ej ATE) Fjäderkit 157:- (Ej ATE) SUMMA: 3312:- Beställde samma saker från autoteilmann.de och alla komponenter var ATE. Köpte dessutom till ATE original rengöringsmedel. Total summa levererat till dörr från tyskland var 195 €, vilket blir 1872:- sek med dagens kurs. Man sparar alltså 1400:- ungefär, och resan till mekonomen. Det tog en vecka att få grejjerna. Helt klart värt att göra. |
|
| Jag beställer via Pitstop som är ÅF för schmiedmann | |
| Misterauto eller autoteilemann! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.