|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett irriterande fenomen på min eldrivna förarstol. Den gnekar/knakar i ryggstödet, men ändrar man vinkeln på ryggstödet lite så försvinner det en stund för att sedan komma tillbaka och då får man göra om samma procedur igen :-/. Är det någon som har samma fenomen och vet ifall det är något som Bmw fixar på garanti? Min bil har gått 4200mil. Åtgärdsnummer? Eller kanske har någon enkel beskrivning på vad jag kan göra för att åtgärda det själv? | |
| Min också, men med manuella stolar. Har någon något tips så är jag inte immun mot förslag. | |
| Rätt många tyskar hade det problemet och fick det åtgärdat på garanti, men minns inte vad man gjorde exakt. Hör med BMW, borde finnas nån SIB. | |
| Hade detta problemet med min manuella sportstol. BMW löste det på garantin. | |
| Var och pratade med Bmwverstaden idag å de påstår att de aldrig hört talas om felet. De letade i nån databank men kunde ej hitta något sådant problem på f30 modellen .... Nu kanske det är så att just den verstaden jag gick till inte har kunskap nog för att hitta sådana saker. Man tycker att om flera har lämnat in bilen för samma fel på garantijobb så borde det finnas lagrat i databasen. | |
|
Hej! Jag har exakt samma problem på min F31:a 2013 och jag blir tokig på problemet, har dragit åt alla skruvar i och till stollen som jag hittar men det hjälper ändå inte..... |
|
| Jag är mycket bekant med fenomenet. Ni som har problem, testa höja eller sänka stolen och se om knakandet försvinner. Var i stolen upplever ni knakandet? Höger sidostöd mot ryggstödet kanske? | |
|
Ja det stämmer mycket bra höger luftkudde typ. Är det en svetsnit som släppt?? |
|
|
Ja höger sida kan nog stämma. Jag har aldrig testat höja/sänka stolen,men justerar jag rygglutningen lite fram och åter så tystnar det för att sedan sakta men säkert återkomma. |
|
| Jag ska inte säga vad det är för fel på just era bilar men jag kan tala om vad det var på min. Jag hade precis det beskrivna beteendet som framförallt märks av när man kör i en långsam kurva, typ rondell med ett knak i höger sida av stolen. Först trodde jag och verkstan att det hade med luftkudden i sidostödet att göra men efter ommontering så förstod vi att det var något annat. Då provadade vi att justera stolen höjd och då försvann ljudet direkt. Det visade sig vara stolens underrede som börjat glappa lite grann precis för min inställning. Efter byte Av underredet försvann problemet. Dock kom problemet tillbaka för mig nu i år. Så nu är jag inne på mitte tredje underrede. Det blev tyst även denna gång. | |
| Vad kostar inte ett underrede då???😳😳😳 | |
| Kollade sist och det hamnade på 3000-ish kr inkl byte. | |
| Jag får helt enkelt plocka isär min stol och verkligen kolla vad problemet är! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.