|
|
|
|---|---|
|
HJÄLP snälla.. Jag har bytt båda hjullagren bak då det började låta om de. Jag har fortfarande ljudet kvar men låter som om det kanske kan komma fram. Ljudet är att det gnislar inte som att en sten ligger i bromsskölden utan ett vinande visslande gnislande ljud. Mellan 80-120km/h så vibrerar det i bilen, efter 140 blir det knäpp tyst. Har bytt hjul+däck 3 ggr balanserat allt som går att göra. Idag märkte jag att ratten blivit lite sned också. Väldigt tacksam för svar och hjälp från er som kanske kan mkt eller haft det problemet! | |
| Kan vara länkarmarna. Yttre spindelled kan ge ifrån sig ett sånt ljud du beskriver och brukar ge vibrationer i ratten. Eller ja det vibrerar i hela bilen. Det är min gissning iallafall | |
|
Men hur vet jag om spinderled är dåligt? Men ger det ljud ifrån sig? |
|
|
Du tar av framdäcket. Sen tar du tag i bromsskivan och försöker vicka på skivan fram och tillbaka i sidled. Alltså vickar på skivan som när du svänger på ratten. Ja spindelleden kan fe ifrån sig ett gnisselljud. Ryck även i alla leder på länkarmarna. Kan låta lite konstigt men kolla så handbromsbackarna sitter som de ska. Kan ha släppt på en sida och då sliter det i skivan som ger oljud samt vibrationer. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.