|
|
|
|---|---|
| skulle koppla ur batteriet för laddning och stängde luckan.. finns inget nyckel hål i luckan hur ska ja få upp den?????? Gäller en Bmw 325i cab 2010a! | |
|
Borde det inte gå att använda sig av en annan bil sen köra med startkablar på pluspolen under huven? Den man annars brukar använda sig av för att ladda batteriet.(Ett litet rött plastlock på denna) Detta för att sedan kunna manövrera bakluckan. MEN man lär vara RIKTIGT säker på att inte plus-kabeln bak ligger mot chassit då. Jag löste detta genom att krypa in i skuffen genom att fälla baksätet.. Men metoden ovan bör fungera utan problem. /Jonas |
|
|
Går varken sätta ström från motor rummet (för pluspolen är bort plockad från batteriet) Eller någon stans att komma igenom från baksätet då det är en vägg bakom när.man fäller ner det:/ |
|
|
Om du sätter ström under huven, som X-Max skriver, så borde väl bilen få ström, även om ditt eget batteri är bortkopplat. Ett knep som man gjorde på äldre BMW, om batteriet var helt slut, så man inte kom in i bilen, var att koppla in ström på nummerskyltsbelysningen, för att ge ström till centrallåset, vet dock inte om det funkar på nyare bilar. BMW CS #5206 |
|
| Tycker det med men så var inte fallet testat med nåde batterivagm och bobster.ja men borde bli samma som om mn kopplar på reg belysningen? | |
|
Inte säkert att det är så med nummerskyltsbelysningen. På kontakten under huven sitter det förmodligen en diod som bara släpper genom ström åt ett håll, för att inte skada någon elektronik när man startar bilen med startkablar. BMW CS #5206 |
|
| Men har den ingen "Skidlucka" ? Länk | |
|
Har du gjort samma misstag som mig och tog loss minus polen fatta jag rätt då ? Jag gjorde iallfall det misstaget på min e90 och gick ej fälla sättena eller öppna luckan i mitten av sättena finns ju ett hål som man ser in i bagaget fick ta en griptång så jag kunde lägga på minus kabel på polen medans en annan öppnade luckan. |
|
|
Är en hel vägg på cabmodellen, i vart fall på min. BMW CS #5206 |
|
|
Precis hel vägg på cabb.. Kan tillägga att det löste sig genom att lossa ventelationsgalret bakom stötfångaren bak och komma åt med handen! |
|
| O fan kom du åt då grymt. Härligt att det löste sig för dig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.