|
|
|
|---|---|
|
Hur är SMG lådan i 325-02? hållbara? några problem? dyra som fan att repa antar jag.. Tänkte eventuellt kika på en 325a med smg låda som gått 20k mil. | |
| Själva lådan är samma som på en manuell, så den håller. Det är själva SMG-systemet som kan krångla. Det är ganska komplext och svårt att felsöka och därför blir det ofta dyrt. | |
| Okej! tack för info | |
|
Fanns SMG-lådan på 325i? Trodde bara det var M3 som hade den lådan... Men du kanske menar automatlådan med steptronic-funktionen? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jo smg fanns på 325an | |
|
Ok, men då kan de inte vara vanliga.... Det har väl för övrigt rapporterats om en hel del problem kring SMG-systemet på diverse forum när det gäller M3. Gör en sökning på nätet så får du säkert mer information om dessa (dyra) problem. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Nä det verkar vara sällsynt med smg på 325an.. Hört att smg II ska vara bättre. Men det blir nog att skippa att kolla på den där bilen jag hade tänkt.. Vill hellre ha vanlig manuell eller automat/steptronic. | |
|
SMG1 lådan krånglar iblan.men i 99 fall av 100 är det själva "växelgivaren" som håller ordning på vilken växel som ligger i som bråkar. Busenkel att byta själv underifrån. Och inte jättedyr... |
|
| Tack för infon alla! Men har tagit ett klokt beslut och ska renovera upp min 88as 325 coupé istället. Stått i garaget 5 år num :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.