AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.229

Flammiga kromfälgar

SM
86
SMlopning
335iA Touring -07
Corvette C5 -01
Kom över en uppsättning i princip nya kromfälgar som förra ägaren har tvättat med för starkt avfettningsmedel så fälgarna har blivit flammiga och prickiga (se bild). Är det något man kan göra något åt, helt eller delvis? Finns det några medel som kan hjälpa? Länk
Tack på förhand!
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Autosol?
SM
86
SMlopning
335iA Touring -07
Corvette C5 -01
Autosol hjälpte dessvärre inte men tack ändå.
SM
86
SMlopning
335iA Touring -07
Corvette C5 -01
La en beställning igår på flitz polerpolish och en polerboll, får se om det kan lösa problemet. Annars funderar jag på att plasti dipa fälgarna svarta, såvida ingen har några andra tips?
Det är inte så att det flammiga du ser är något som oxiderat med kromet som är under klarlacken? Det är ju då inte så lätt att komma åt och åtgärda utan som du säger så får man då antingen plasti-dippa dem eller lämna in dem och få dem omlackade.

Ett stort varningenstecken att försöka få någon att kroma om dem för det gjorde jag för längesedan och blev enbart misslyckat och firman fick aldrig rätt på det. När det blev blött så släppte kromet. Det känns som att kromningen de gör i riktig fabrik inte går att göra så enkelt efteråt.
SM
86
SMlopning
335iA Touring -07
Corvette C5 -01
Skulle mycket väl kunna vara så, skiktet verkar onekligen förstört iallafall. Prövade precis megauirs metal polish, utan effekt (mer än att de blev en aning repiga trots att det inte ska innehålla något slipmedel) konstiga är ju att fälgarna är nya, köpta för ganska precis ett år sedan och billiga är dem inte, dock inte jag som köpte så något tal om reklamation tror jag inte det är.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.