|
|
|
|---|---|
|
Jag skriver det här på en telefon så stavfel kan förekomma! Jag har köpt en bmw 523 av årsmodell 1996. Bilen var i princip tom på vatten när jag köpte den. Jag har fyllt på och luftat enligt konstens alla regler. Bilen gick bra och blev inte för varm på tomgång. Men efter kanske en kvarts körning gick den upp i temp, när jag stannade vid vägkanten sjönk den lite igen. När jag hade igång den senaste gången vart inte övre kylarslangen varm, fast mätaren började stiga mot rött. Jag har värme i kupén. Vattenpump, kylare och termostat ska vara nytt. Någon som har några idér? Kylarlock? Stopp nånstans? Topplockspackning? Värmeventil? Termostat? Med vänliga hälsningar! | |
|
Hej hadde en läcka på en kylslang på min 535a fixade läckan men kolla nivån ett par dagar efter för de luftar sig med tiden själv om du bara har en typ5 litare med dej med bra blandning första veckan sen är det nog okey o följ stickan som står på kylar locket kör bara så att bilen kommer upp i rätt temp håll koll på temp mätaren den får inte gå för högt ett gott tecken är att du får värme i kupen du får fylla mest i början håll koll ! funkar inte detta så undrar jag om vatten pump är bytt ha de crille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.