|
|
|
|---|---|
|
Har en kass mappning för kolfiberinsug och då jag nu satt dit originalinsug igen behöver jag ha mjukvaran i styrboxen återställd för ett originalinsug. Har varit i kontakt med några företag i UK (Evolve t.ex) som bland annat ändrar vanos-kurvan lite för mer effekt på höga varv. Men jag kan tänka mig att dra i ett originalprogram också. Finns det nån kompetent nog i Sverige som klarar av MSS50 till rimligt pris eller ska man lika gärna skeppa iväg ecun utomlands för omprogrammering? | |
|
Kör Evolve de är mycket kompetenta och lätta att ha o göra med. De skickar dig en seriell OBD - USB modul som du endast kopplar in i obd uttaget och läser ur mappen och sedan skickar över den till Evolve i England, 3-4 dagar senare skickar de filen med den korrekta mappen och du läser in den bara. Tar ca 40 min urläsning och 40 inläsning. Pris ca 7000-9000:- beroende de på vad du vill ha för extra features. Deras mapp kan jag säga är ingen påhittad effekt, utan s50 / S52:an får ca 20 hk extra från över mellavarv samt på toppvarv. Har du lite andra mods såsom racekatt / öppnare system mm, så kan du be att även få Steg 2 mjukvaran också utan extra kostnad, som ger ca 25 hk. Lycka till |
|
|
Tack, Evolve verkar bra men jag har haft lite problem med att få nåt svar från dem och läste på nåt annat forum att de inte håller på med E36 längre så jag vet inte. Men har provat att maila igen så får vi se. Det finns dock andra aktörer i UK som har fått väldigt bra omdömen också så det löser sig. |
|
| Evolve kunde inte lösa det till E36 genom att koppla upp sig direkt mot ecun, måste mappas på plats. Kabeln funkar inte på E36 heller. Lite konstigt när man kan skicka in sin ecu till andra företag utan problem. | |
|
Okej det var udda. Annars har jag en direkt mail , men säger dom att det inte går så. mateen@evolveautomotive.com Alt PPF i Avesta kan nog hjälpa dig. Maila till VD:n Andreas Arthursson: aa@pure-pf.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.