|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min 530D GT 2012 (F07) klarar inte att hålla kontakten med min iPhone 6S. När jag ansluter telefonen via iDrive så kopplar telefon och bil ihop sig men efter en stund med olika intervall (1-5 min) så kopplar bilen bort telefonen. När jag startar ett samtal så står det i bilens display kopplar samtal under hela samtalet.. allt som ofta låter den jag pratar med som en robot, men personen hör mig utan problem. Utöver detta så har jag problem med att föra över kontakter, historik m.m.... Jag har inte uppdaterat iPhone till den senaste buggiga versionen 9.3, bilen har den senaste uppdateringen installerad hos BMW. Någon som har/haft liknande problem? Är det fel på min någon antenn?/vart sitter i så fall den? Är det så att min CIC gjort sitt? Och att jag måste uppgradera bilen hos BMW NBT? Hjälp mottages tacksamt! //El_Stoffo | |
|
börja med och prova en annan mobil, skulle jag göra. mvh |
|
|
Hade samma men nu verkar allt funka. Har kört uppdatering på idrive och telefon efter det, inga problem nu. Crille |
|
|
Uppdatering; LGstar: Har prövat med en annan telefon men det fungerar inte bättre med iPhone 5S. Crille-Boy: Jag har redan senaste uppdatering av iDrive, prövade nu under eftermiddagen att uppdatera telefonen TILL 9.3.1, men det blev inte bättre för det. Ingen annan som har har haft samma problem som jag har? -dålig koppling mellan tele och bil -robotljud på den som jag pratar med Någon som vet var antennen för bluetooth sitter så jag kan pröva att lägga telefonen så nära som möjligt? |
|
| Modulen sitter i bagaget, till vänster. Säker på att BMW gett dig senaste "multimedia-sw"? Kolla version och dela med dig :) | |
|
Tack för tipset Lus. Det jag hittar i iDriven är: Multimedia: MX-003.005.004 Telefon: TX-003.005.008 Är det vad du menar med version, eller var ser jag vilken version av multimedia-sw jag har installerad? |
|
| Ta bort enheten från bilens bluetooth och radera enheten på telefonen, nollställ också nätverk under inställningar på iphone, det var tips på apple forum, det har fungerat klockrent för mig.... | |
| MX 3.5.4 är mig veterligen den senaste iaf. Prova henkes idé, låter rätt rimligt. Även en boot av tellen kan vara vettig, om du är som jag och aldrig startar om den :) | |
|
Uppdatering: Var ute i garaget, prövade lägga telefonen bakluckan utan förbättring. Gjorde allt som Henke77 beskrev, tog bort kopplingen i både bil och telefon. Samt nollställde alla sparade nätverk och tog bort alla lagrade andra bluteooth enheter. Prövade att starta om telefonen och CIC genom att hålla inn rätt knappar i 25 sekunder. Tog med mig jobbtelefonen (5S) och grabbens 4S, ingen utav telefonerna vill hålla kopplingen uppe. När jag tittar på bluetooth symbolen på telefonerna så blinkar den. Under den tid det funkar som den ska lyser symbolen statiskt. Jag antar att det blir en dyr resa till BMW om ingen kommer på något som kan hjälpa mig... P.S. att spela musik via lightningkabel och byta låt m.m. är inget problem, så bilen pratar bra med telefonen på det sättet och identifierar den som en iPhone. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.