AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.335

Vägljud i kupén 320 F31

gi
40
givetvis
BMW M3 SMG II -03
Har någon haft problem med mycket vägljud i kupén? Dåliga lister? Fruktansvärt störande är det.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Min kärra har precis varit på byte av baklucka pga av en sovande mäklare i en suv.. När jag fick tillbaka bilen så lät den mycket mer än vanligt vilket berodde på att gångjärnet på luckan var lite felinställt vilket ledde till att funktionen "dra åt luckan" inte gick igång. Det var väldigt lättåtgärdat och gjorde stor skillnad. En annan sak som spelar stor roll är vad man har för däck. Vissa fabrikat låter mer än andra försiktigt uttryckt..
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Punkteringsfria däck? 120D min har RFT däck och den är som en stenkross ungefär, 1Man går mycket mjukare/tystare trots hårdare dämpare och lägre profil.
Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
Som redan nämnts, gör dig av med RFT-däcken. Under min garantitid klagade jag bl.a. på att de inre fönsterlisterna/ramarna kunde göra lite missljud pga vibrationer från musik ibland, då de är ihåliga så hade man i lite dämpning i alla och inte nog med att vibrationerna försvann så blev jag även av med väldigt mycket vind/vägljud. Bilen borde komma så från fabrik.
gi
40
givetvis
BMW M3 SMG II -03
Tusen tack för all input. Det är såklart RFT-däck både på vintern och sommaren så gissar att problemet ligger där då.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.